Dimecres, 12 de febrer de 2025
És notícia

El síndic de Barcelona insta el Consorci d’Educació a garantir l’equitat per als alumnes amb necessitats econòmiques

Avatar photo
Han analitzat dos casos: el d’una família que havia de comprar una tauleta digital i el d’un centre amb “manca d’ajuts” per natació

La Sindicatura de Greuges de Barcelona ha instat el Consorci d’Educació a garantir l’equitat per als alumnes amb necessitats educatives específiques (NEE). Ho ha fet després d’analitzar dos casos molt propers en el temps. En el primer, un ciutadà va presentar una queixa perquè s’exigia a una família amb NEE, per raons socioeconòmiques, portar una tauleta digital a l’escola que havia d’adquirir a través d’un proveïdor concret, sense alternatives com el préstec o la compra en un altre establiment. En el segon cas, l’associació de famílies d’un centre denunciava la “manca d’ajuda” per garantir que tot l’alumnat pogués fer natació en horari lectiu.

En el primer cas, la Sindicatura va sol·licitar informació al Consorci, qui va respondre que el pla de xoc contra la segregació escolar i el programa de les motxilles econòmiques només cobreixen les activitats complementàries, llibres i material escolar, però no dispositius digitals com les tauletes. El síndic ha valorat que això suposa “un greuge comparatiu” per als alumnes i les seves famílies, amb un impacte negatiu en el desenvolupament de les competències digitals i la igualtat d’oportunitats.

En el segon cas, les classes de natació estaven incloses en el Projecte Educatiu del Centre, aprovat el 2019, però actualment només es cobreix el cost dels monitors de suport per als alumnes de primer de primària, gràcies a un programa concret. L’AFA considera que la manca de finançament a I5 i segon genera “una clara situació de discriminació”.

Amb tot, la Sindicatura considera “insuficient” l’actuació del Consorci d’Educació per garantir el dret a l’educació i ha recomanat adoptar mesures per assegurar que l’alumnat amb necessitats educatives específiques pugui participar en condicions d’igualtat en el projecte educatiu del centre, evitant així que es repeteixin situacions en què no es garanteixi un tracte equitatiu.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
comissió acció innovació social

La Paeria de Lleida licitarà la primera fase del Centre d’Acollida de Temporers (CAT)

Notícia següent

S’obre la convocatòria de la 4a edició de la beca d’investigació Montserrat Minobis

Notícies relacionades