El Port de Barcelona treu a licitació el pilot de subministrament elèctric a vaixells

Avatar photo

Surt a licitació per un import de 5.005.728 euros

El Port de Barcelona ha tret avui a licitació el projecte pilot per subministrar electricitat als vaixells ferris que operen a la Terminal Ferry Barcelona. Aquest projecte pilot, que surt a licitació per un import de 5.005.728 euros (IVA inclòs), forma part de la Fase Zero de Nexigen, el Pla d’Electrificació de Molls que desenvolupa el Port de Barcelona, ​​i inclou la redacció i execució del projecte, així com el servei de connexió i desconnexió dels vaixells i el manteniment de la instal·lació.
Amb una inversió global de 110 milions d’euros, el Pla d’Electrificació de Molls és un dels grans projectes impulsats pel port català per reduir en un 50% les emissions de CO2 de l’operativa portuària fins al 2030 i ser un port neutre en carboni abans del 2050. Nexigen, que farà possible que els vaixells es connectin a la xarxa elèctrica general una vegada atracats, utilitzant energia neta amb certificació d’origen 100% renovable, va rebre un important impuls el març del 2021, quan Red Eléctrica va confirmar la construcció de la Subestació Ronda Litoral, punt on el Port de Barcelona es connectarà. Això permetrà desenvolupar el Pla d’Electrificació de Molls en conjunt. La nova subestació de 220 kV estarà ubicada molt a prop del moll Príncep d’Espanya, a la banda sud de la Ronda Litoral.
La licitació del projecte pilot a la Terminal Ferry Barcelona se suma a la licitació, a principis d’aquest any, del pilot per a vaixells portacontenidors que es durà a terme a la terminal BEST. Les dues licitacions faran realitat els primers punts de subministrament OPS (onshore power supply) per a vaixells de mercaderies que funcionaran al Port de Barcelona. Les primeres connexions OPS del recinte portuari es van posar en funcionament a les instal·lacions de MB92 Barcelona.
Un cop estigui en marxa el projecte pilot de la Terminal Ferry Barcelona, ​​el Port disposarà d’informació real i útil, basada en l’experiència, del rendiment dels OPS en vaixells de càrrega i passatge; podrà extreure’n conclusions respecte a les millors pràctiques i identificar futures necessitats i desenvolupaments, alhora que fomenta la demanda d’aquest tipus de sistema.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Castellvell del Camp entrega els premis del 8è Concurs de PeTitsCURtS

Notícia següent

Un total de 120 parades a la fira d’Artesans d’Altafulla

Notícies relacionades