Aquest dilluns s’han publicat les bases que tenen com a objectiu determinar les condicions que regiran la crida de portafolis i la selecció posterior de l’equip creat que desenvoluparà la creació del cartell oficial del Tour de France 2026.
Amaury Sports Organization (ASO), com a organitzador del Tour de France, ofereix a la ciutat de Barcelona l’oportunitat d’implicar a la comunitat local en el disseny del que no ha de ser el cartell oficial de la prova. Es busca una proposta creativa que segueixi a la línia dels cartells desenvolupats en les últimes edicions de l’esdeveniment:
En aquest sentit, l’Ajuntament de Barcelona i ASO impulsen una convocatòria oberta als professionals del sector del disseny gràfic i la il·lustració amb el suport de l’Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual (ADG-FAD). L’objectiu és posar en valor elements de la cultura barcelonina i catalana a través d’un element icònic del Tour de France com és el seu cartell oficial.
“Barcelona és una ciutat internacionalment reconeguda pel seu disseny i, amb tot el nostre talent, segur que el jurat del concurs ho tindrà molt difícil per fer la seva tria perquè el nivell serà molt alt. Aquesta convocatòria és una oportunitat única per donar-li visibilitat a la nostra cultura, a la nostra singularitat i al nostre caràcter en un que farà la volta al món”, ha registrat el regidor d’Esports, David Escudé.
El concurs per a l’elecció del cartell es divideix en dues fases:
- 1a fase (del 12 al 26 de maig de 2025) : Crida de portafolis a professionals del disseny gràfic i la il·lustració, d’entre els quals un jurat expert seleccionarà un total de quatre equips finalistes.
- 2a fase (27 de juny de 2025) : Els quatre equips finalistes presentaran les seves propostes de cartell davant del jurat. D’entre les propostes desenvolupades, el jurat seleccionarà la proposta guanyadora.
Els quatre equips finalistes seran remunerats pel desenvolupament de les propostes que presentaran a la segona fase de la convocatòria davant del jurat. Es busca durant un terme un procés obert i participatiu per als professionals del sector.
La selecció dels portafolis finalistes i de la proposta creativa escollida es desenvoluparà amb la intervenció d’un jurat integrat per a 8 persones:
- 3 membres de l’Ajuntament de Barcelona.
- 2 membres d’ASO.
- 1 membre de la Generalitat de Catalunya.
- 1 membre de l’Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual (ADG-FAD).
- 1 persona professional de la il·lustració.
El jurat avaluarà els portafolis rebuts a la primera fase i les propostes creatives en la segona fase a partir dels criteris de valoració: el concepte, la direcció d’art i excel·lència formal, la funcionalitat i la innovació.
El disseny guanyador es presentarà l’octubre de 2025 a París, durant la presentació oficial del Tour de France 2026.
Les bases específiques del concurs ja poden consultar en aquest enllaç.