La col·laboració entre l’Ajuntament i la Policia Nacional garantirà la correcta atenció i assistència de els usuaris de certificats electrònics del DNI, servint per a la seva renovació mitjançant la presència del titular del document i la comprovació de la identitat a través de la lectura de la targeta i les plantilles biomètriques capturades en el moment d’expedició del DNI. El dispositiu instal·lat a la comissaria de la Policia Municipal permetrà, així, iniciar el procediment de renovació dels certificats electrònics o canviar-ne la clau d’accés.
La Policia Nacional ha cedit a l’Ajuntament de Mollet del Vallès un Punt d’Actualització de Documentació (PAD), un dispositiu proveït de pantalla tàctil i teclat que permet renovar les claus del DNI de manera àgil, sense necessitat d’haver-se de desplaçar a un altre municipi. En aquest Punt d’Actualització de Documentació, els usuaris podran renovar el certificat electrònic del DNI i modificar les dades d’accés als certificats electrònics.
La instal·lació del dispositiu, que estarà disponible abans de finals d’any, ha estat possible després que el ple municipal ha aprovat un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i la Secretaria d’Estat de Seguretat de la Direcció General de Policia aquest dilluns, 25 de novembre.
L’evolució de la identitat digital i l’ús dels certificats digitals resulta clau en la transformació de la societat en les seves relacions amb les administracions públiques. Per tant, el conveni garantirà el dret d’accessibilitat de la ciutadania a l’ús dels certificats electrònics i el facilitarà, a més, amb la col·laboració municipal, el que permet optimitzar els recursos de les diferents institucions públiques de l’Estat.