El sindicat UGT, un dels convocants de la vaga de treballadors de PortAventura per a aquest dissabte, 19 d’abril, ha enviat un comunicat oficial als clients que puguin veure’s afectats per l’aturada.
Asseguren que la convocatòria de la vaga “no ha estat una decisió fàcil”, però que la lluita pels drets dels treballadors també contribuirà a una millor experiència dels visitants, motiu pel qual demanen la comprensió dels usuaris i el seu suport.
El comunicat confirma que la convocatòria de la vaga es manté i que serà “una aturada de 24 hores” per al 19 d’abril, coincidint amb el pont de la Setmana Santa. Per aquest motiu, des d’UGT “entenen el possible malestar que pugui generar” la vaga per als que han “planejat amb il·lusió la seva visita al parc”, i han volgut explicar els motius que han dut a prendre aquesta decisió.
Els treballadors de PortAventura, en vaga
Segons indiquen en el comunicat, “les persones treballadores de PortAventura World no només estem reclamant els millors salaris justos que reconeguin el nostre esforç diari, sinó també millores a les nostres condicions laborals”.
“Aquestes millores inclouen una major estabilitat en l’ocupació, millors torns de descans, mitjans adequats per exercir les nostres funcions i mesures que garanteixen un entorn de treball digne i segur. Aquestes no només busquen el nostre benestar, sinó que estan directament lligades a la qualitat del servei i que vosaltres, els nostres clients, sens dubte mereixeu, i que amb les condicions actuals, alienes a les persones treballadores de PortAventura, han provocat un increment en els índexs d’insatisfacció del client”.
Així, el sindicat considera que la millora dels drets i les condicions dels treballadors de PortAventura també significarà una millora de l’experiència per als seus usuaris, que en els últims temps han mostrat molt de malestar per com funciona el parc, per les llargues cues que s’acostumen a registrar en les atraccions.
El comunicat insisteix en el fet que “estem convençuts que unes condicions laborals dignes es tradueixen en una atenció més humana, més professional i, en definitiva, en una millor experiència per a tots els que visiten PortAventura World”.
UGT també assegura que “no ha estat una decisió fàcil. Ens agrada la nostra feina i ens sentim orgullosos de formar part d’un destí que cada any dona la benvinguda a milers de famílies. Per això us demanem la vostra comprensió i suport en aquest moment en què lluitem per un futur millor per a tothom”.