Una important empresa de Barcelona acomiada gairebé el 70% de la plantilla

L'empresa prescindeix dels 80 treballadors de la seva àrea de producció i es queda només els serveis de postvenda i magatzem, que podrien caure més endavant

18 de maig de 2026 a les 20:05h

El futur de Quality Espresso queda en l’aire després que la direcció hagi comunicat la seva intenció de presentar un ERO d’extinció que afectaria bona part de la plantilla. L’empresa, dedicada a la fabricació de màquines i molinets de cafè professionals, preveu acomiadar 80 dels 117 treballadors actuals. Aquesta xifra representa poc més d'un 68% del total de la seva plantilla.

La mesura tindria un impacte directe sobre tota l’àrea de producció, que quedaria fora de l’estructura de la companyia. Només en quedarien al marge els serveis de postvenda i magatzem, on treballen 37 persones.

 

La plantilla veu una deslocalització encoberta

Els representants dels treballadors han carregat contra el grup italià Evoca, propietari de Quality Espresso des del 2018, i l’acusen de “mala gestió”. Segons els sindicats, el pla empresarial apunta a una deslocalització de l’activitat, amb el trasllat d’una part de la producció a Itàlia i l’externalització de la resta.

La part social considera que l’ERO suposaria el desmantellament del cor industrial de l’empresa i posa en dubte que el projecte pugui continuar amb només 37 treballadors.

 

Un possible ERO en dues fases

Els sindicats també alerten que l’expedient podria acabar sent només una primera fase. Argumenten que mantenir únicament postvenda i magatzem no garanteix la viabilitat de l’activitat i temen que aquests llocs de treball també puguin quedar afectats més endavant.

Per aquest motiu, interpreten la decisió com un ERO en “dues fases” i reclamen garanties sobre el futur real de la companyia.

 

L’empresa defensa motius de competitivitat

La direcció ha justificat anteriorment el tancament de la producció per la necessitat d’adaptar-se als canvis del mercat i assegurar la “sostenibilitat i competitivitat” de Quality Espresso a llarg termini.

Aquest argument, però, no convenç els representants dels treballadors, que insisteixen que la decisió respon a una estratègia per treure activitat productiva del centre. La plantilla queda pendent ara de la formalització de l’ERO i de l’inici de les negociacions.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit