Barcelona preveu que els 43 mercats municipals venguin online a la primavera de 2021

L'Ajuntament impulsa un Pla de Digitalització amb una inversió de 2,8 milions

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats, i la Federació de Mercats Municipals (FEMM) col·laboraran per crear una plataforma de venda online que inclogui els més de 2.000 establiments que integren els 43 mercats de la ciutat, que s’engegarà a la primavera de 2021.

Ho ha anunciat aquest divendres en una roda de premsa el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni; la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, i el president de la FEMM, Eduard Escofet, en la qual han presentat el Pla de Digitalització dels mercats, que compta amb una inversió de 2,8 milions d’euros.

La iniciativa més destacada del pla és l’impuls d’un nou ‘marketplace’ dels mercats de Barcelona, que permetrà la venda online i preveu la instal·lació de taquilles per la recollir la compra fora de l’horari d’obertura, així com el control d’aforament per limitar el nombre d’usuaris i conèixer el comportament dels clients.

La plataforma de venda online preveu diferents opcions de recollida de les comandes: en el mateix comerç, a domicili o que el client la reculli a les taquilles, amb l’objectiu de facilitar la compra a la clientela habitual i que aquelles persones que no compren al mercat per dificultat d’accés o incompatibilitat horària puguin fer-ho.

La iniciativa estarà gestionada per un operador especialitzat i es podrà accedir a la mateixa a través de la nova pàgina web dels Mercats de Barcelona i a través d’una aplicació mòbil que permetrà la compra online: “Oferirem confiança, seguretat, coneixement del producte i un servei de qualitat”, ha dit Collboni.

CONTROL D’AFORAMENT

El Pla de Digitalització inclou el control d’aforament als mercats, que permet quantificar l’impacte que tenen aquests equipaments als barris, la distribució horària de les visites i, a causa de la Covid-19, controla els aforaments perquè no se superin els màxims permesos, ha afegit la regidor Ballarín.

Per obtenir aquestes dades, aquest estiu s’ha començat la instal·lació de sensors que registren el nombre de persones que entren i surten a cada moment per tots els accessos dels mercats, i els usuaris poden visualitzar l’aforament a temps real en les pantalles instal·lades en les entrades a aquests equipaments.

Aquestes pantalles també permetran difondre continguts d’interès en relació a la xarxa de mercats, o bé, específics per a cadascun d’ells, com a informació sobre productes i serveis, activitats i iniciatives, i campanyes de dinamització del teixit comercial, cultural i associatiu dels barris.

També es desplegarà entre 2021 i 2022 una nova infraestructura de telecomunicacions, que inclou la instal·lació de fibra òptica i de la dotació electrònica necessària d’acord a les especificitats de cada mercat, amb l’objectiu de detectar possibles robatoris o incendis i “garantir una ràpida actuació”.