La normativa també estableix criteris de conducció, com reduir la velocitat i prendre precaucions en llocs concorreguts i en situacions meteorològiques o físiques que ho aconsellin. A més, als encreuaments de carrils bici amb calçades s’ha de minorar la velocitat i, si no hi ha pas específic per al carril bici, travessar-les a peu.
Voreres més segures
Els patinets elèctrics i la resta de VMP tenen prohibit circular per totes les voreres, sigui quina sigui la seva amplada, amb l’única excepció dels carrils bici que discorren a sobre. En aquest cas, la seva velocitat ha de ser d’un màxim de 10 km/h, com quan circulin per parcs o per carrers amb prioritat per a vianants, que no estan catalogats com a voreres. Pel que fa a la seva circulació per les calçades, poden fer-ho als carrers de plataforma única, als carrers de la xarxa secundària de sentit únic i amb velocitat limitada a 30 km/h i als ciclocarrers.
Difusió de la nova regulació abans de sancionar
L’ordenança estableix una sanció de 200 euros per circular pels espais no permesos, el mateix import que per fer-ho amb auriculars o manipulant el telèfon mòbil, sense dur correctament posat el casc o sense llums ni peces de roba reflectants a la nit. La sanció per conduir sota els efectes de l’alcohol o les drogues pot arribar als 1.000 euros.
Fins al gener del 2021, l’Ajuntament promourà el coneixement de la nova regulació i no imposarà multes en relació als espais per on circular, tot i que les persones usuàries sí poden ser sancionades per no complir amb les mesures generals d’ús dels VMP, ja vigents en la normativa estatal des de l’any 2019. L’Ajuntament canalitzarà a través de les Agents Cíviques una campanya informativa, que també es difondrà a través de les xarxes socials.