El Punt d’Informació a la Dona, el PID, servei que ofereix l’Associació de Dones d’Andorra, ha atès durant el passat any un total de 81 casos. Des de l’ADA es valora molt positivament aquest servei que ofereix orientació a les dones que ho sol·liciten.
En total, 23 dels casos atesos estaven relacionats amb problemes per trobar un habitatge, una trentena eren demandes i assessoraments legals per separacions, incompliments de sentències o impagaments econòmics. Entre les demandes hi ha també 8 casos relacionats amb la violència de gènere ja sigui dins la parella o en l’àmbit laboral i 4 amb avortaments. Altres temes que han estat objecte d ‘atenció al PID són problemes amb immigració, dones que busquen feina, reagrupament familiar o ingressos extraordinaris per poder afrontar una separació.
El PID és un servei que ofereix l’Associació de Dones d’Andorra per a totes les dones que ho sol·liciten i de forma gratuïta, amb una orientació personalitzada i adaptada a les problemàtiques de cada una de les usuàries. És un servei que es porta a terme de forma presencial o telefònica.
Les usuàries valoren molt positivament el servei pel perfil de les responsables, que s’adapta a les demandes. Actualment l’ADA ofereix aquest servei amb dos dies de permanències fixes dimarts i dijous de 16:30 a 20:30 i a través del telèfon 360760.