Emmarcada en el projecte FloraLab+, amb una notable participació andorrana, botànics i gestors de l’espai natural de l’est dels Pirineus s’han posat d’acord per celebrar durant aquest període d’estiu tot un seguit d’activitats relacionades amb la flora. Aquarel·la, exposicions, sortides guiades i xerrades. En total es proposen onze activitats gratuïtes per conèixer aquest entorn natural.
L’objectiu del festival és donar a conèixer i formar sobre la flora rara i amenaçada de l’est dels Pirineus mitjançant aproximacions diverses, tant lúdiques com tècniques. El caràcter variat de les activitats apel·larà els sentits i permetrà presentar-les a públics diferents: sentir el murmuri de les plantes, flors amb formes i colors sorprenents, històries antigues, remeis, tradicions, paisatge… i també permetran entendre que no estem sols al Pirineu. Un patrimoni excepcional, amb més de 4.000 plantes i un munt de secrets.
Les activitats proposades a Andorra compten amb la col·laboració del Parc natural de les valls del Comapedrosa, la vall del Madriu-Perafita-Claror, el comú d’Encamp, Andorra Sostenible o el Parc Natural de la vall de Sorteny i un seguit de nombrosos col·laboradors.
El Festival de la Flora del Pirineu és un esdeveniment comú a tota l’àrea del projecte FloraLab+, i ha estat cofinançat al 65% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en el marc del Programa Interreg VI-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA** 2021-2027), a França pel Fonds national d’aménagement et de développement du territoire (FNADT) i per l’autofinançament del conjunt de socis beneficiaris del projecte.