Dimarts, 14 de gener de 2025
És notícia

El Museu Postal d’Andorra es trasllada al món digital

Avatar photo

Transformar un museu físic a un de digital per difondre la seva col·lecció i convertir lo en un museu inclusiu i accessible. Aquest és l’objectiu principal del Govern amb la  digitalització del Museu Postal d’Andorra, que es trasllada al món web a través del  portal www.museupostal.ad

Durant la presentació del web, la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica  Bonell, ha exposat que “transformar el Museu Postal de físic a digital s’emmarca en  el procés d’actualització dels museus d’Andorra, de la mateixa manera que altres  institucions culturals han iniciat un camí de digitalització de col·leccions filatèliques, i  a més és una acció per fer accessible a tot tipus de públic el patrimoni conservat en  aquest museu”. D’aquesta manera, es modernitza la xarxa de museus gestionats pel  Ministeri, ja que hi conviuran dos models expositius: els físics i els digitals. 

Per la seva banda, la directora del Departament de Promoció Cultural, Montserrat  Planelles, ha explicat que, per donar a conèixer al públic aquesta digitalització, durant  el mes de desembre el Govern ha previst el Festival del Postal. El festival també serà  una oportunitat per visitar per darrer cop els espais físics del Museu Postal, que  deixarà de ser-hi a un espai físic el pròxim 29 de desembre. El programa d’aquest  festival inclou, entre altres, una conferència de la historiadora Marta Planas – artífex  de la museologia i museografia del Museu – , visites guiades, un taller infantil i una  festa de comiat. 

1.464 segells i gairebé 40 anys d’història 

A partir d’ara, a www.museupostal.ad s’hi podrà consultar la col·lecció digitalitzada  de 1.464 segells de Correus Espanyols i La Poste, així com material audiovisual que  explica les singularitats del correu al país, la seva història i recorregut. A més, també  s’ha previst la possibilitat d’efectuar una visita virtual amb microcàpsules  enregistrades pels guies culturals de l’Àrea de museus del Govern. 

La pàgina web també recull la història del Museu Postal, així com activitats per a  infants i escolars que permeten a aquests conèixer els mecanismes de la  comunicació per carta. El contingut d’aquesta pàgina web dedicada al Museu Postal  està disponible en quatre idiomes; català, castellà, francès i anglès. 

El Museu Postal va obrir portes el 19 de novembre de l’any 1998 a l’Era del raser  d’Ordino, procedent del primer Museu Postal situat a la Casa de la Vall (1982-1991).  L’objectiu del museu era donar valor i informar de la formació del sistema postal a Andorra, com a part de la història del Principat. Tecnologies de la informació i  comunicació que van contribuir a transformar les valls andorranes: començant pels  traginers fins arribar als carters. 

Amb la transformació dels equipaments museístics del país, l’any 2017 es va veure  parcialment modificat per convertir-lo en sala d’exposicions patrimonials, on poder  mostrar peces de les col·leccions inventariades, conservades i restaurades pels  Departament de Patrimoni Cultural. A partir d’aquest moment, es va decidir, per part  del ministeri encarregat de la cultura, reconvertir-lo en un museu digital a l’abast de  tothom i dedicar l’espai físic a exposicions temporals patrimonials.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Salou aprova un pressupost de 65 milions amb un fort accent social

Notícia següent

Descomptes en els aparcaments a Mataró

Notícies relacionades