Divendres, 30 de maig de 2025
És notícia

Més de 1500 persones participen en les marxes populars per la promoció de l’activitat física

Avatar photo
La plaça de Sant Miquel ha acollit la sortida i arribada dels participants, que han fet un recorregut circular de 2,5 km passant per Prada de Moles
caminada solidaria Andorra

La 4a Campanya Nacional de promoció de l’activitat física ha celebrat les tradicionals marxes populars, que s’han donat simultàniament a les set parròquies. Un total de 1516 persones han participat en la iniciativa, que ha estat impulsada pels ministeris de Cultura, Joventut i Esports i de Salut juntament amb els set comuns.

Al recorregut, de tres quilòmetres, hi han pres part el cap de Govern, Xavier Espot, la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, el secretari d’Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, el secretari d’Estat de Joventut i Esports, Alain Cabanes, i la secretària d’Estat d’Afers Financers Internacionals, Noelia Souque, a la marxa que s’ha celebrat pels carrers d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany; el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el ministre de Finances, Ramon Lladós, han estat a Encamp; la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné, i el secretari d’Estat d’Empresa, Diversificació Econòmica i Innovació, Marc Saura, han participat a la marxa que ha transcorregut per la Massana i Ordino; la ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, ho ha fet a la de Sant Julià de Lòria.

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, s’ha mostrat satisfeta per la resposta de la ciutadania, tant al repte nacional com als individuals a través de l’aplicació Fittoken Move – que ha estat la novetat d’enguany – com a les marxes populars: “Estem molt contents perquè hem superat els inscrits l’any passat a les marxes populars. Pel que fa als reptes a través de l’aplicació, tot i que no hem arribat a les 100 milions de passes, ens podem sentir orgullosos per la resposta de la ciutadania amb la participació a través de l’aplicació. L’objectiu final de la campanya de promoure l’activitat física i acostar aquesta a tots els públics s’ha complert”. Els pròxims dies es coneixeran els guanyadors dels reptes individuals i familiars i se’ls notificarà directament a cadascun dels usuaris, via correu electrònic.

Els assistents a la marxa han pogut adquirir una samarreta amb una donació de 5 euros, dels quals tres van destinats a una causa solidària. Concretament, 4548 euros aniran destinats al projecte ‘Igualtat de gènere a Afganistan’ d’UNICEF, que té com a objectiu millorar la vida a les dones i les nenes, a través de la formació d’educadors en matèria de salut, donant suport a organitzacions dirigides per noies, i facilitant l’accés a l’educació per a nens no escolaritzats, especialment nenes.

La Campanya, amb el lema ‘Mou-te per la teva salut’, recorda que l’OMS recomana que la població acumuli entre 30 i 60 minuts diaris d’activitat física i també moure’s, en general, per evitar el sedentarisme. A més, s’engloba en la iniciativa de l’UNESCO de ser un país ‘en forma per la vida’, que té com a meta incentivar la pràctica esportiva entre tota la població, independentment de l’edat o la condició física. “Amb aquesta iniciativa convidem a tota la població a fer durant tot l’any a la gent a fer 30 min d’esports al dia que és el que recomanen els organismes internacionals”, ha relatat Mònica Bonell.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
figueres talent

Els premis Figueres Talent reconeixen l’esforç i la bona trajectòria formativa de 39 estudiants de la ciutat

Notícia següent

La colla castellera Mannekes es bateja a la Grand Place de Brussel·les acompanyada de la Jove dels Xiquets de Tarragona

Notícies relacionades