Els veïns de Manresa aturen el desnonament d'un edifici ocupat des del 2021: "“No podem pagar els lloguers"

A l'edifici, propietat d'un fons voltor amb més de 16.000 habitatges a tot l'Estat, hi viuen sis famílies amb vuit menors d'edat

14 de gener de 2026 a les 16:54h

La pressió veïnal ha tornat a frenar un desnonament a Manresa. Una seixantena de persones convocades per la PAHC del Bages han aconseguit aquest dimarts aturar l’expulsió de sis famílies, amb vuit menors, que viuen al conegut com a bloc 8, un edifici ocupat des de l’any 2021 a la capital del Bages.

La comitiva judicial, que s’ha presentat a l’immoble acompanyada d’una patrulla dels Mossos d’Esquadra, ha optat finalment per ajornar el desnonament sense nova data davant la concentració de veïns i activistes que bloquejaven l’accés a l’edifici. Es tracta del tercer intent de desallotjament que afronten les famílies residents.

Després d’aconseguir l’ajornament, els concentrats han iniciat una marxa pel centre de Manresa per reclamar a l’Ajuntament que expropiï l’edifici, propietat d’un fons voltor, i garanteixi que les famílies puguin continuar-hi vivint mitjançant un lloguer social.

Concentració de la PAHC Bages a les portes del bloc 8

 

“No podem pagar els lloguers que hi ha a Manresa”

Entre les persones afectades hi ha la Yuli, que viu al bloc amb el seu marit i la seva filla. Assegura que van ocupar l’edifici després de quedar-se sense feina i no poder assumir els preus del mercat de lloguer. “No demanem res extraordinari, només un habitatge digne. Amb els preus actuals és impossible”, explica.

Segons relata, quan les famílies van accedir a l’edifici, aquest es trobava en un estat totalment inhabitable. “Hem estat nosaltres mateixes qui l’hem rehabilitat perquè s’hi pogués viure”, afirma.

La Yuli, veïna de la PAHC Bages, davant de l'anomenat bloc 8, on resideix

 

Un fons voltor amb milers d’habitatges

La PAHC del Bages denuncia que el bloc 8 pertany a una filial d’un fons voltor nord-americà que acumula prop de 16.000 habitatges a tot l’Estat i que arrossega múltiples denúncies per part de col·lectius pel dret a l’habitatge.

L’entitat recorda que Manresa és la ciutat amb més blocs ocupats gestionats per la PAHC a tot l’Estat, amb un total de nou edificis. En la majoria dels casos, hi viuen famílies vulnerables, i prop del 70% dels pisos són propietat de bancs o grans tenidors.

Des de la plataforma exigeixen una solució política i adverteixen que continuaran mobilitzant-se fins que l’Ajuntament garanteixi alternatives habitacionals estables i posi fre a l’especulació immobiliària.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit