Amadou Baldé, veí de Manresa i pare de quatre fills, ha fet públic un vídeo on explica la seva situació crítica amb el lloguer d'un pis a la ciutat. En el vídeo, Baldé denuncia que, després de cinc anys vivint en el mateix habitatge, el propietari, un arquitecte que segons diu, és ric, amb diversos immobles i president de l’associació dels Amics de la Seu, no li renovarà el contracte de lloguer quan aquest acabi el proper 2 de febrer.
Baldé explica que sempre ha pagat el lloguer a temps i ha mantingut una bona relació amb els veïns, sense cap tipus de problema. Però, malgrat la seva solvència econòmica i bona convivència, el propietari ha decidit no renovar el contracte, deixant la seva família amb un futur incert.
En el vídeo, Baldé exposa com la situació d'habitatge a Manresa és cada cop més difícil, amb una escassetat de pisos disponibles a la zona. "Per al propietari, això només és un negoci, però per a mi és la cosa més important," lamenta Baldé, qui manifesta la seva desesperació davant la possibilitat de ser desnonat.
Per afrontar aquesta situació, Baldé ha decidit posar-se en contacte amb la Plataforma d'Afectades per la Hipoteca i el Capitalisme del Bages (PAHC), una organització que treballa per defensar els drets de les persones afectades per problemes d'habitatge. A través d’aquesta plataforma, Baldé espera poder negociar amb el propietari i evitar el desnonament que posaria en perill la seva estabilitat familiar.
La PAHC del Bages, que es va constituir el desembre de 2012 a l’Ateneu Popular la Sèquia, ha estat defensant els drets de les persones afectades per l’alta precarietat de l'habitatge a la comarca. En aquest cas, la plataforma ha mostrat el seu suport a Baldé, recordant que, en una ciutat com Manresa, on el 23% dels pisos estan buits, és urgent que les administracions prenguin mesures per garantir l'accés a l'habitatge per a totes les famílies.
Des de la PAHC, denuncien que els propietaris, en molts casos, tracten l’habitatge com un negoci purament econòmic, ignorant les conseqüències personals i familiars que pot tenir l'expulsió d’un llogater. "Si l’habitatge continua sent controlat pels mercats, no hi haurà manera de garantir aquest dret fonamental per a tothom," afirmen des de la plataforma.
Amb el suport de la PAHC, Amadou Baldé espera poder resoldre la seva situació abans que arribi el termini del 2 de febrer. Per a ell, com per a moltes altres persones que viuen a la ciutat i a la comarca, l'accés a un habitatge digne és una lluita diària, i la possibilitat de perdre el seu pis suposa una amenaça per a la seva família i el seu futur.