Rescaten tres gossos abandonats i desnodrits en una masia en ruïnes d’Igualada

Els animals feia dos mesos que estaven confinats en una nau i que sobrevivien amb ajuda puntual de terceres persones

06 de juny de 2026 a les 12:46h
Rescaten tres gossos desatesos i desnodrits en una masia abandonada i en ruïnes d'Igualada.

El passat 26 de maig, agents de la Guàrdia Civil van intervenir en una masia en estat d'abandonament i ruïna situada a Igualada on van localitzar tres gossos en condicions precàries. Els animals presentaven signes evidents de desnutrició i mancaven de l'atenció bàsica necessària.

Segons informen fonts oficials, només un dels tres gossos disposava d'identificació mitjançant xip, mentre que cap comptava amb documentació sanitària o acreditacions de vacunació. Els cans portaven aproximadament dos mesos confinats en una nau amb accés limitat a un terreny exterior dins d'una finca vallada, sense que el seu responsable els proporcionés cures adequades. Durant aquest període, haurien sobreviscut gràcies a aportacions esporàdiques d'aliment i aigua facilitades per alguna persona.

L'equip del Seprona, especialitzat en la protecció del medi ambient i els animals, va dur a terme diverses gestions per identificar el titular dels gossos, però no va obtenir resultats positius. En conseqüència, els tres animals van ser traslladats a un centre caní situat a Olesa de Bonesvalls on han rebut alimentació adequada i assistència veterinària professional.

El dia d'avui, la Guàrdia Civil no ha pogut localitzar el responsable dels animals. Les diligències s'han remès al Jutjat de Guàrdia d'Igualada, on figura com a investigat una persona per un presumpte delicte de maltractament animal. Aquesta actuació forma part dels esforços institucionals per garantir la protecció i benestar dels animals domèstics davant situacions de negligència greu.

Un dels gossos desnodrits que s'ha localitzat en una masia abandonada i en ruïnes d'Igualada (2)
Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit