Dijous, 23 de maig de 2024
És notícia

Rècord absolut de viatgers al bus urbà de Manresa amb 2,8 milions d’usuaris

Avatar photo

El bus urbà de Manresa ha batut els rècords de viatgers des que se’n fa un registre amb 2.878.647 persones aquest 2023. L’increment, respecte l’any passat, és del 33%, amb una mitjana diària d’usuaris en dies feiners de 9.756 viatgers. En un comunicat, el consistori explica que l’augment de viatgers s’ha registrat en totes les línies. Les que més han crescut han estat les de festius (L6) i (L7), amb un 51%, i la L5, que va de Sant Pau a Viladordis, amb un 47%. Les més utilitzades continuen sent la L2 (La Parada), amb poc més de mig milió de viatgers, i la L1 (Balconada), amb 623.971 usuaris.

El 2023 l’Ajuntament es va adherir a les bonificacions al transport públic del govern estatal per fer front a la inflació, la qual cosa va permetre aplicar rebaixes temporals de fins el 50% (El 30% l’abona l’Estat i el 20% l’Ajuntament). A tall d’exemple, a l’agost del 2022, la T-10 va passar de 9,10 euros a 6,35 euros i al gener del 2023 es va tornar a rebaixar fins als 4,55 euros. Pel que fa a la T-Mes, a l’agost del 2022 va passar de 32 a 18 euros, i al gener del 2023 es va rebaixar de nou fins als 16 euros.

El consistori informa que aquest 2024 es continuarà aplicant la rebaixa del 50%, malgrat que el cost augmentarà per l’actualització del preus, que feia tres anys que es mantenien congelats. Així, la T-10 passarà a costar 6,05 euros (1,5 euros més que fins ara; i 3,05 euros més barata que a principis de 2022) mentre que la T-Mes passarà a costar 17,05 euros (1,05 euros més que fins ara; i 14,95 euros menys que a principis de 2022).

Dins les mesures impulsades per l’Ajuntament, també destaca la posada en marxa de la T-Jove 18, un títol municipal que permet als joves de 16 a 18 anys fer viatges il·limitats i gratuïts al transport públic urbà i en els transports interurbans, fent parades a Manresa. Durant aquest 2023 l’han utilitzat prop de 500 joves i s’han realitzat 75.577 viatges amb aquest títol (3% del total de viatges de bus urbà).

Altres accions que s’han dut a terme i que han contribuït a augmentar el número d’usuaris són l’increment de freqüències en dies no lectius i en dissabtes, el reforç de les línies L8 (Perimetral) i L2 (La Parada), l’augment d’expedicions en horari escolar o el reforç de la línia de Festius (L6 – L7), que des de l’estiu de l’any 2022 compta amb un bus més i amb una nova parada al Parc de l’Agulla, així com el canvi de temporades que es va fer l’any passat (ampliant els dies en què hi ha més freqüència del servei).

La xarxa de bus de Manresa ha rebut una inversió global en els últims anys de 6,1 MEUR – dels quals 2,3 provinents de fons europeus-. Aquests diners han servit per electrificar la meitat de la flota dels bus urbà i que ara sigui 100% verda, adaptar les instal·lacions per poder realitzar la recàrrega elèctrica dels vehicles i instal·lar noves pantalles digitals, marquesines i càmeres de videovigilància.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor un home de 44 anys en perdre el control del seu vehicle i bolcar

Notícia següent

Enxampen un conductor circulant a 163 km/h per la ronda Litoral

Notícies relacionades