Aquest passat dimarts al matí, un jove surfista, Ayoub Adardour, ha perdut la vida mentre practicava pesca submarina al Port del Carmen, Lanzarote. Ayoub era d’origen marroquí i vivia entre Canàries i el País Basc, i feia poc que s’havia iniciat en aquesta pràctica.
El jove es va llançar per l’escullera de la molla del port per realitzar aquesta activitat, i no va donar més senyals. Algunes persones que es trobaven per la zona van trobar la seva bossa amb les seves pertinences.
Vora les 12.00 h del dimarts el 112 va rebre l’avís dels fets. En aquells moments, una embarcació havia trobat a l’Ayoub, però el jove no reaccionava. Aleshores, van decidir traslladar-lo a terra.
En arribar els sanitaris, van descobrir que el jove patia una parada cardiorespiratòria. Encara que van practicar-li les maniobres de reanimació, no van aconseguir tornar-lo a la vida. Així doncs, es va confirmar la seva defunció, sense que hagin transcendit més detalls de les causes.
El surfista va participar en l’ETB Gran Canària Pro, una competició de bodyboard del circuit europeu a Las Palmas de Gran Canaria, resultant finalista. També va participar en el Basque Champ Bodyboard, quedant entre els millors deu de la competició internacional, celebrada a Portugal. A més, va competir en diversos tornejos al País Basc, dels que compartia imatges a les xarxes socials.