En el ple d’aquest mes de febrer, s’ha aprovat definitivament l’adhesió del municipi d’Igualada a l‘Associació de Municipis de l’Arc Metropolità, una entitat que agrupa i dona veu a diferents municipis que es troben dins l’Arc Metropolità de Barcelona amb la finalitat de cercar sinergies i treballar conjuntament per aconseguir enfortir el territori, garantir una bona qualitat de vida als ciutadans i dotar als municipis de bones infraestructures i connexions entre si.
Aquesta entitat fins ara estava formada per nou municipis: Terrassa, Sabadell, Mataró, Granollers, Mollet del Vallès, Rubí, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès i Martorell. A partir d’ara, amb la incorporació d’Igualada, l’entitat estarà formada per 10 municipis.
Marc Castells, alcalde d’Igualada, ha posat en valor el fet que la capital de l’Anoia formi part de l’Associació de Municipis de l’Arc Metropolità, ja que “enfortirà les relacions i sinergies amb les altres poblacions que en formen part i Igualada podrà ampliar el seu pes i força a l’hora de fer demandes i propostes positives pel territori”.