Dimarts, 3 de desembre de 2024
És notícia

La Plataforma en Defensa de Mas Iglesias proposa una pèrgola fotovoltaica a tot el carrer Bernat Torroja

Avatar photo
A banda d’un nou emplaçament per l’estació d’autobusos, també plantegen un pàrquing de 20.000 m² amb plaques solars
carrer bernat torroja reus

La transformació del sud de Reus continua en el debat públic. Un dels temes més espinosos d’aquesta metamorfosi i el que ha creat més rebombori és la ubicació de la futura estació de busos. L’oposició al nou emplaçament ha animat a un sector dels veïns a organitzar-se sota la Plataforma en Defensa de Mas Iglesias, constituïda ja oficialment. Després de dies de protestes, han fet arribar una proposta alternativa a l’equip de govern reusenc.

La plataforma planteja en aquest document una ubicació situada al sud del Campus Bellissens i un gran parc fotovoltaic. L’estació estaria a l’altre costat de les vies del tren -com la universitat- i la situen en un espai de 18.600 metres quadrats. Més que els 7.000 de l’actual estació i dels 12.000 de la proposta del consistori. Amb tot, es tracten de terrenys ara mateix privats, que estan previstos com a zones verdes d’un futur creixement urbanístic i que quedarien adjacents als edificis d’aquest planejament.

futura estacio busos reus

Pèrgola fotovoltaica i 20.000 m² de pàrquing

Així mateix, la proposta no es queda només en una alternativa per l’estació. Per un costat, projecten una pèrgola fotovoltaica a tot el carrer Bernat Torroja, que aniria des de la Biblioteca Pere Anguera fins a l’entrada del mateix parc. Allí demanen també la plantació d’alguns arbres més.

pergola fotovoltaica

D’altra banda, posen sobre el mapa un pàrquing dissuasiu de 20.000 m², on aparcar vehicles de persones que es desplacin en autobús, tren o el futur tramvia. Els terrenys estarien també tocant a la via del tren, però més propers a la T-11. Tant aquest pàrquing, com l’estació i el corredor tindrien instal·lades plaques solars als sostres. Una iniciativa que, segons apunten, podria fer-se servir per alimentar autobusos urbans elèctrics a la mateixa estació.

Segons fonts consultades, aquest nou model per l’estació podria endarrerir la transformació del Carrilet i entrar en conflicte amb el futur pont que connectarà els barris del sud.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La 45a Fira d’Andorra la Vella dona el tret de sortida oficiós a la temporada d’esquí

Notícia següent
Ordenances Fiscals

BCN supera el primer pas per a l’aprovació de les Ordenances Fiscals

Notícies relacionades