Dijous, 15 de maig de 2025
És notícia

Cambrils dona el tret de sortida a la 2a edició del Romesco Food & Drink

Avatar photo
L’esdeveniment gastronòmic tindrà lloc al Parc del Pescador entre el 23 de maig i el 8 de juny, i comptarà amb una prèvia el pròxim 16 de maig

El restaurant Park del Pescador de Cambrils ha estat avui l’escenari de la presentació oficial de la segona edició del Romesco Food & Drink, un esdeveniment gastronòmic que torna amb força del 23 de maig al 8 de juny.

La iniciativa gira entorn d’un gran protagonista: el romesco. Oliver Klein, alcalde de Cambrils, ha destacat que l’essència de la gastronomia de la localitat, és el producte autòcton. Aquest element centrarà tres grans accions gastronòmiques: una prèvia amb l’alumnat de l’Escola d’Hoteleria, les Jornades del Romesco als establiments participants i la fira Romesco Food & Drink.

Una prèvia amb el futur del sector

La prèvia tindrà lloc divendres 16 de maig, de 10 a 12 h, just davant de l’Escola d’Hoteleria de Cambrils, i serà una mostra del talent jove. Els alumnes de direcció de cuina elaboraran tapes creatives amb el romesco com a base principal, amb opcions per a tots els gustos. El públic podrà degustar tres tapes i una beguda per només 4 €. Aquesta fira gastronòmica és una oportunitat per als alumnes de l’escola de “desenvolupar tot allò que han après en un entorn real”, ha assegurat Marc Lozano, professor de l’escola.

Una fira que creix i es consolida

Romesco Food & Drink comptarà amb la participació de 15 expositors de menjar i aproximadament els mateixos de begudes. L’oferta gastronòmica serà diversa, amb 31 restaurants locals adherits a les jornades, oferint “menús per totes les butxaques i tots els gustos”, així ho ha descrit el president de l’Associació d’Empreses d’Hostaleria de Cambrils, Xavi Martí. Pel que respecta al funcionament de les jornades, no hi haurà tiquets centralitzats. Cada establiment gestionarà directament els preus i la venda.

Complicitat del teixit empresarial

L’acte també ha comptat amb el suport de Makro i l’empresa Tàrraco Sea Food, que han reiterat el seu compromís amb l’esdeveniment. Fernando Palacio (Makro) ha destacat la rellevància de la inclusió de l’Escola d’Hoteleria “pel que suposa al futur del sector”.  Per altra banda, Artur Abadésca (Tàrraco Sea Food) ha fet una crida a mantenir la cuina per no perdre l’essència de Cambrils.

Patricia de Miguel, regidora de Turisme i Promoció Econòmica, ha celebrat l’èxit de l’edició anterior i ha assegurat que en aquesta segona celebració de la Fira de Romesco Food & Drink, Cambrils vol reafirmar-se com a capital gastronòmica de la Costa Daurada. A més, pretén anar més enllà del producte i posar en valor la formació, el territori i el treball conjunt entre institucions, empreses i escoles.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El català guanya múscul institucional amb el Pacte Nacional per la Llengua: 200 milions anuals i 600.000 nous parlants en cinc anys

Notícia següent

Mor un submarinista de 65 anys mentre feia immersió a les Illes Medes

Notícies relacionades