Una dona ha ingressat a a la presó per matar presumptament el seu nadó de quatre mesos després de donar-li un cop al cap i asfixiar-lo a casa seva, a Sevilla.
Segons avança aquest dijous Diario de Sevilla, els fets van passar a finals de juliol en un pis del carrer Mejillón, al barri de Sant Jerónimo, però no han transcendit fins ara perquè en un primer moment no es van apreciar signes de violència al cadàver del menor.
La mort del bebè es va certificar a l’Hospital Virgen del Rocío la tarda del 27 de juliol. Abans, la mare havia trucat al seu marit per telèfon per dir-li que el fill no reaccionava.
El pare, que estava treballant, li va dir a la seva dona que el portés al metge. El que va fer la mare va ser avisar una veïna, que va telefonar al servei d’emergències 112, que va enviar una ambulància i també hi va anar una patrulla de la Policia Nacional. Quan hi van arribar el nadó estava ‘fred i amb els llavis morats’.
El van traslladar a l’hospital Virgen del Rocío, on es va confirmar la defunció. Aquella mateixa tarda, el jutjat va ordenar l’aixecament del cadàver i el trasllat a l’Institut de Medicina Legal de Sevilla per a la pràctica de l’autòpsia que en aquell moment va determinar que la causa de la mort va ser un “hematoma subdural agut” que podria ser d’origen traumàtic.
CONFESSIÓ
Uns dies després, la mare va confessar que havia matat el seu fill perquè aquest no parava de plorar. Deia estar molt penedida i va assegurar que havia begut dos litres de cervesa quan va decidir posar fi a la vida del menor.
Les lesions que assegura que el va provocar coincideixen amb els primers resultats de l’autòpsia practicada al cadàver.
La mare va ser detinguda pel Grup d’Homicidis de la Policia Nacional a Sevilla l’1 d’agost i va ser posada l’endemà a disposició del jutjat de Guàrdia, que va ordenar el seu ingrés a la presó provisional i sense fiança, segons van confirmar fonts judicials.
La mare està acusada d’un delicte d’homicidi pel jutjat, malgrat que la policia va detenir per assassinat. La qualificació pot variar segons avanci la investigació.