La Conselleria d’Empresa i Treball del Govern, mitjançant l’Agència Catalana del Consum (ACC), ha obert expedients sancionadors a 16 companyies aèries per no haver informat als consumidors durant la pandèmia de la Covid-19 sobre el dret al reemborsament dels seus diners en cas de la cancel·lació del seu vol.
Segons ha explicat en un comunicat aquest dimarts la Conselleria, les línies aèries afectades són: Air Europa, Air France, British Airways, Easyjet, Fly Level, Iberia, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Qatar Airways, Ryanair, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal, Transavia, United Airlines i Vueling.
El motiu dels processos sancionadors és –segons explica el comunicat– que a les pàgines web d’aquestes companyies es va facilitar el canvi de data de vols afectats i l’entrega de cupons per a futurs viatges, mentre que el reemborsament de diners quedava relegat a pestanyes que requerien de navegacions llargues i poc intuïtives.
La Conselleria ha recalcat que aquesta asimetria en la presentació de la informació pot portar al consumidor a prendre una decisió que, en el cas que haver tingut igual accés a una altra opció, no hauria escollit.
A partir del mes de setembre, el Govern iniciarà controls d’inspecció per a les aerolínies afectades amb l’objectiu d’avançar amb els expedients sancionadors oberts.