El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat nous avisos de perill per neu a partir d’aquest diumenge a les 19.00 hores i tot dilluns a diverses comarques de Ponent i de l’interior de les Terres de l’Ebre, en un episodi que podria coincidir de ple amb la jornada de Cavalcada de Reis a molts municipis del país.
Segons el Meteocat, les nevades podrien aparèixer a partir de cotes de 200 metres, fins i tot per sota, amb una evolució que farà que dilluns 5 de gener l’avís s’estengui a la meitat sud i oest de Catalunya. El grau de perill màxim previst és de 2 sobre 6, un nivell moderat, però que pot generar afectacions puntuals, sobretot en la mobilitat i en actes a l’aire lliure.
Diumenge, les alertes per neu estan més restringides a les comarques de Ponent i l'interior de les Terres de l'Ebre, però de cara a dilluns, el Meteocat ha posat avís groc a tota la demarcació de Tarragona —excepte el Baix Penedès—, les comarques de Lleida fora de l'àrea pirinenca i també el Bages, l'Anoia i l'Alt Penedès.
Neu fins als 0 metres en alguns sectors
Un dels aspectes més destacats de la previsió és la possible baixada notable de la cota de neu. El Meteocat indica que a l’oest de la depressió Central i al terç sud, la neu podria arribar fins als 0 metres, és a dir, que es podria veure nevar a la mateixa costa a les Terres de l'Ebre i el sud del Camp de Tarragona. A la resta de zones avisades la cota se situaria al voltant dels 200 metres.
L’episodi, segons el servei meteorològic, no serà puntual, sinó que es podria allargar durant bona part de la tarda de dilluns, coincidint amb franges horàries d’alta activitat als carrers.
L'Agència Espanyola de Meteorologia (AEMET) també ha emès un avís especial per la possibilitat de nevades a cotes baixes a gran part del nord i est peninsular, amb especial afectació a l'Aragó —sobretot a Terol— i al País Valencià. Aquest organisme no descarta que al llarg del dilluns, 5 de gener, es puguin acumular fins a 5 centímetres de neu a la meitat oest de Catalunya.