Activats avisos a més de 20 comarques per fortes pluges aquest dijous

El Meteocat alerta de la possibilitat de ruixats que poden anar acompanyats de tempesta i deixar més de 20 l/m² en 30 minuts

08 d'octubre de 2025 a les 16:45h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat diversos avisos grocs per intensitat de pluja aquest dijous a més de 20 comarques catalanes. Els avisos estaran activats, de moment, des de les 02:00 h de la matinada de dijous fins a les 20:00 h del vespre.

Les previsions indiquen que aquest dijous hi haurà un canvi radical de temps a Catalunya, amb un augment de la inestabilitat que acabarà deixant pluges a molts punts del territori, en alguns casos amb certa intensitat. En aquest sentit, els avisos començaran a activar-se primer a les comarques del sud de Catalunya, amb el Montsià, el Baix Ebre, el Baix Camp, el Tarragonès i el Baix Penedès en avís groc fins a les 06:00 h del matí.

A partir de llavors, els avisos s'estenen des del Tarragonès i la Conca de Barberà fins al Maresme i el Vallès Oriental, passant per tot el litoral i prelitoral central de Catalunya. A partir del migdia, els avisos afectaran també les comarques interiors de la Catalunya Central, arribant fins al Solsonès i el Berguedà. Al vespre, la situació tendirà a millorar, però encara quedaran avisos actius a la Costa Daurada i la Costa Central fins al Baix Llobregat.

En totes aquestes zones s'esperen ruixats que podrien deixar fins a 20 l/m² en mitja hora i anar acompanyats de tempesta de forma local. En qualsevol cas, no s'esperen acumulacions tan importants com les de l'exhuracà Gabrielle al sud del país i no hi ha activats avisos per acumulació de pluja.

 

Divendres més assolellat, amb excepcions

De cara a divendres, tot i que el dia s'espera que sigui majoritàriament assolellat, no es descarten ruixats més dispersos, especialment a la meitat més occidental del territori, principalment les comarques de l'Ebre i el Camp de Tarragona. A la tarda, però, podria escapar-se algun xàfec també al Pirineu o Prepirineu, però en qualsevol cas, ruixats més aviat anecdòtics.

Arran de la nuvolositat i dels ruixats, s'espera que dijous les temperatures mínimes siguin, en general, una mica més altes que aquest dimecres, però les màximes es quedaran una mica més curtes a causa de la falta d'insolació. De cara a divendres, amb un temps més serè en conjunt, les temperatures mínimes tornaran a descendir lleugerament, mentre que les màximes es mantindran similars.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit