L’Institut Municipal d’Hisenda (IMH), encarregat de gestionar, recaptar i inspeccionar impostos ha detectat i fet aflorar, gràcies a la inspecció tributària, flotes de vehicles que deslocalitzaven l’adreça per pagar menys en concepte de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM). Aquesta actuació de control i comprovació ha permès la regularització de l’IVTM d’empreses amb flota de vehicles deslocalitzades, fent créixer de 15 a 43 el nombre de liquidacions en un any, i l’import liquidat de 119.000€ a prop de 3,5 milions d’euros.
Segons la memòria de l’ens del 2024, i pel que fa a les grans dades econòmiques, el conjunt d’ingressos liquidats per l’IMH ha crescut l’últim any un 1,4%. L’IMH gestiona el 43% del totals dels ingressos municipals, un total de 1.549.653 €. El 54% dels ingressos liquidats provenen del padró de l’IBI, una font de finançament fonamental per l’administració local. D’altra banda, el 10% dels ingressos liquidats prové de les autoliquidacions de la plusvàlua, per compravenda d’immobles i transmissions d’herències.
A data del 31 de desembre de 2024 s’ha cobrat el 95,4% del total d’ingressos liquidats. Aquesta xifra és un indicador molt positiu de l’eficiència en la gestió que es tradueix en la capacitat de cobrament de l’IMH. També han augmentat un 15% els tràmits per internet i els pagaments per Bizum s’han multiplicat per deu, tant en nombre com en import, però només representen el 1,9% dels pagaments. Les domiciliacions continuen sent els principals canals de recaptació, amb un 64% dels cobraments.
Millora de l’atenció ciutadana i més notificacions electròniques
Pel que fa al sistema de gestió de l’IMH destaca una millora substancial pel que fa al sistema de comunicacions i notificacions públiques. La notificació electrònica representa un 29% del total de les notificacions, un fet que ha suposat un estalvi de 2,2 milions d’ €.
El 2024 augmenta el nombre de persones ateses a l’Oficina de l’IMH. En concret el nombre de ciutadans que han rebut atenció personalitzada ha augmentat un 4,6% respecte al 2023, passant de les 29.492 a les 30.841. Disminueix l’atenció amb cita prèvia en un 4% i augmenta l’atenció sense cita en un 53%.
Pel que fa al nivell de satisfacció amb l’atenció rebuda, la ciutadania valora amb un 9,5 la professionalitat en l’atenció rebuda. Segons una enquesta pròpia de l’institut, l’expectativa de la ciutadania abans que l’atenguin es valora amb un 8,3. A la sortida, la satisfacció amb el servei rebut és d’un 9.