“L’òpera que m’agrada més sempre és l’última que estic fent”, ha dit Juri, que assegura que no es retirarà mai mentre la salut li ho permeti. “La nostra carrera és la més bella, però també la més dura. Permanentment estem estudiant, assajant, i malgrat les nits d’insomni, quan un veu que el que volia fer es fa realitat i hi ha aplaudiments tot s’oblida”, ha explicat el veterà director.
Els responsables d’Òpera de Cambra han remarcat la importància de les seves ensenyances en els joves cantants que protagonitzaran aquest espectacle el 7, 8 i 9 de febrer. Amb aquest espectacle s’ha iniciat una nova col·laboració amb la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona per al disseny de l’escenografia.
La segona òpera serà el 27, 28 i 29 de març, ‘Ópera de cuatro notas’ de Tom Johnson que ha adaptat Paco Mir. Com cada segona òpera de la temporada, serà una òpera original a piano, i en aquest cas no ha estat estrenada encara a Barcelona. És un espectacle divertit, irònic i que parodia la rivalitat habitual entre els cantants d’òpera. Aquestes dues òperes es podran veure per primera vegada en tres sessions.
L’última òpera és ‘L’occasione fa il ladro’ de Gioachino Rossini, que dirigeix escènicament Anna Ponces. Es podrà veure el 9 i el 10 de maig, i farà gira a Sitges i al Teatre Conservatori de Manresa. La col·laboració per l’escenografia amb l’Escola Elisava es repeteix un any més i l’òpera de Rossini comptarà amb els dissenys fets per estudiants.
Festival Rossini
L’organització ha impulsat amb el Grup Focus un festival d’òpera de cambra al Teatre Romea que durant quinze dies durà dues òperes, concerts, gales amb cantants, una col·laboració internacional i una a nivell estatal. “Estem molt contents que se’ns brindi aquesta oportunitat per arribar a tota la ciutat”, ha celebrat Nese.