“Cal fer possible un dels projectes pendents i més reivindicats pels tarragonins i tarragonines: Cohesionar Tarragona”. Aquesta és una de les propostes principals del candidat de Junts per Tarragona a l’alcaldia de Tarragona, Dídac Nadal, que ha manifestat que “aquesta cohesió ha de ser física però també social mitjançant la cultura, l’educació i tots els mecanismes necessaris per fer possible una única Tarragona”.
En termes urbanístics, l’alcaldable proposa “unir tots els barris de Llevant, de Ponent, Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau amb el centre de la ciutat mitjançant autèntiques avingudes urbanes on els vianants i les bicicletes siguin els principals protagonistes”. “Volem que tots els tarragonins i tarragonines puguin anar caminant o amb bicicleta de Ponent a Llevant i de Nord a Sud”, ha destacat.
Llevant
Pel que fa a Llevant, Nadal aposta perquè “l’actual Via Augusta s’allargui fins a tots els barris d’aquesta zona de la ciutat amb la creació de voreres, carrils bici i la instal·lació de semàfors, passos de vianants, il·luminació, i millorant les actuals parades de l’autobús municipal”.
Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador
Respecte a la zona nord de la ciutat, l’alcaldable proposa “millorar l’actual vorera i crear un carril bici a la carretera N-240 des de l’Avinguda Andorra passant per Sant Pere i Sant Pau i arribant a la coneguda com a zona educacional”. “Entre altres objectius, aquesta actuació permetrà millorar la mobilitat sostenible dels estudiants que cada dia s’apropen al Campus Sescelades de la Universitat Rovira i Virgili”, ha assenyalat.
Des de la zona educacional i fins a l’accés de Sant Ramon, Santa Isabel i Sant Salvador, Nadal també aposta “per crear vials per a vianants i bicicletes al costat dret de la carretera N-240 en direcció nord”. “Es tracta d’un tram de tres quilòmetres”, ha assenyalat.
Ponent
Pel que fa als barris de Ponent, el candidat de Junts per Tarragona s’ha compromès a “convertir la carretera T-11, des de la rotonda de les Gavarres fins a la plaça d’Europa amb una autèntica avinguda urbana amb la creació de voreres, carrils bici, il·luminació, semàfors, passos de vianants i vegetació”.
Per tal de reduir el trànsit de l’avinguda urbana de la T-11, Nadal ha explicat que s’aplicaran diverses mesures com ara la de “dignificar, obrir i reordenar els accessos dels vials laterals del pla parcial 9 i desviar part del trànsit a l’autovia A-7 i a l’autopista AP-7”.
Quant als barris que limiten amb la carretera N-340, l’alcaldable proposa “dignificar les voreres i ampliar el carril bici fins a arribar al riu Francolí”. En aquest sentit, una de les principals apostes de Nadal és “ampliar i dignificar els ponts sobre el riu Francolí de l’Avinguda Roma i del carrer Ramon i Cajal”. “Han de ser la porta d’entrada al centre de la ciutat, comptaran amb vials per a vianants i bicicletes i reduirem el pas de vehicles amb només un carril per cada sentit de circulació”, ha destacat.