Destinacions de turisme familiar de Tarragona oferiran 70 activitats

Més de 90 empreses i sis municipis certificats, de la costa i de l'interior, participen en una iniciativa de dos caps de setmana que vol ajudar a trencar l'estacionalitat

Més de 90 empreses i sis municipis del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre prendran part en la primera edició de l’acció promocional “Catalunya, Hola Família”, que impulsa arreu del país l’Agència Catalana de Turisme (ACT) per mostrar l’oferta de qualitat especialitzada per captar aquest tipus de visitants i trencar l’estacionalitat del sector. Per aconseguir-ho, oferiran un total de 70 activitats durant dos caps de setmana –un dedicat a la costa i, l’altre, a l’interior-. A la demarcació, prenen part en aquesta iniciativa els municipis de Salou, Vila-seca la Pineda Platja, Cambrils i el Vendrell, així com les zones interiors dels Ports i les Muntanyes de Prades.
Les administracions i les empreses de la costa prepararan activitats per als visitants el pròxim cap de setmana entre el 20 i el 22 d’abril, mentre que del 18 al 20 de maig serà el torn per a l’oferta de nataura i muntanya. S’oferiran descomptes en l’allotjament, gratuïtats, tallers, sortides o menús especials als restaurants, entre d’altres.
Per aquesta primera edició, el tema escollit ha estat ‘Llegendes en família’, que vol posar èmfasi en la història i la mitologia del territori. Per aquest motiu, s’ha creat l’app ‘Llegendes en Família’, que durant aquests dos caps de setmana permetrà “buscar” i “caçar” els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, paltges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. En el cas del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre seran éssers com el Pirata Dragut de Salou, la Donzella de Vila-seca la Pineda Platja, la Farnaca de Cambrils, el Drac Caramot del Vendrell, la Serena dels Ports i el Nen de les Muntanyes de Prades.

En aquesta iniciativa conjunta participen 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT. La Generalitat veu en aquest sector un dels projectes estratègics de promoció del país i, en aquest sentit, vol treballar en la promoció d’aquesta oferta tant a nivell nacional com internacional. “El viatge a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent”, ha precisat el director general de Turisme, Octavi Bono. “El turisme familiar és un potencial client d’una gran complexitat i dimensió amb unes necessitats i expectatives que cal saber satisfer”, ha afegit. El 2017, un 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya eren famílies amb canalla –principalment franceses i britàniques, que sumen un 34%- i van generar prop de 4.000 milions d’euros.

Segons el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el passat 2017 un 65,1% dels visitants venia de vacances en família i, d’aquests, un 30% són famílies amb nens d’entre 6 i 12 anys. A les Terres de l’Ebre, un 57,8% van ser famílies i un 30% amb nens fins als cinc anys. En els casos dels principals mercats emissors –Benelux, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Rússia- les famílies planifiquen les vacances entre un i sis mesos abans. L’opinió dels nens, en aquest casos, sol jugar un paper destacat a l’hora de triar destinació.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Benet Presas: “L’aposta cap al turisme esportiu és molt decidida i ferma”

Notícia següent

Ana López: “Volem anar més enllà del sol i platja, el turisme esportiu, la capitalitat gastronòmica i el turisme familiar”

Notícies relacionades