En aquesta iniciativa conjunta participen 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT. La Generalitat veu en aquest sector un dels projectes estratègics de promoció del país i, en aquest sentit, vol treballar en la promoció d’aquesta oferta tant a nivell nacional com internacional. “El viatge a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent”, ha precisat el director general de Turisme, Octavi Bono. “El turisme familiar és un potencial client d’una gran complexitat i dimensió amb unes necessitats i expectatives que cal saber satisfer”, ha afegit. El 2017, un 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya eren famílies amb canalla –principalment franceses i britàniques, que sumen un 34%- i van generar prop de 4.000 milions d’euros.
Segons el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el passat 2017 un 65,1% dels visitants venia de vacances en família i, d’aquests, un 30% són famílies amb nens d’entre 6 i 12 anys. A les Terres de l’Ebre, un 57,8% van ser famílies i un 30% amb nens fins als cinc anys. En els casos dels principals mercats emissors –Benelux, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Rússia- les famílies planifiquen les vacances entre un i sis mesos abans. L’opinió dels nens, en aquest casos, sol jugar un paper destacat a l’hora de triar destinació.