Barcelona estrenarà cinc noves línies d’autobús el 26 de novembre. Es tracta de l’última fase d’implantació de la Nova Xarxa de Bus, que es calcula que donarà servei a 460.000 viatgers, el 60% del passatge total d’autobús de Transports Metropolitans de Barcelona. En total, la nova xarxa tindrà 28 línies i 97 àrees d’intercanvi per arribar a qualsevol punt de la ciutat. Les noves cinc línies són quatre verticals (V1, V19, V23 i V25) i una horitzontal (H2). Coincidint amb aquesta nova fase s’incorporen 66 nous autobusos que serviran per reforçar el servei global, especialment línies de proximitat.
Durant tot el període d’implantació de la nova xarxa l’evolució de la demanda ha anat creixent de manera exponencial, passant de les 62.000 validacions diàries al 2012 fins a les 425.000 actuals.
La nova línia H2 unirà l’avinguda d’Esplugues amb Trinitat Nova i té la línia 60 com a referència, que quedarà modificada. La V1 té Granvia l’Hospitalet com a origen i l’avinguda d’Esplugues com a final. Modifica l’actual 54. Pel que fa a la V19, unirà la Barceloneta amb la plaça Alfonso Comín, substitueix el 92 i modifica el 39 i el 55. La V23 enllaçarà Nova Icària i Can Marcet, substitueix el 92 i modifica el 39. La cinquena unirà Nova Icària i Horta i substitueix les línies 45 i 92.
En paral·lel, l’Ajuntament executa les obres d’infraestructura necessàries per adaptar la ciutat a la nova configuració viària que implica la nova xarxa. S’han licitat treballs per valor d’1,7 MEUR per millorar la mobilitat, l’eficiència de les noves línies i les condicions d’accessibilitat a la xarxa.
A partir del 12 de novembre començarà una campanya d’informació per explicar els darrers canvis a la xarxa amb 170 informadors.