Una altra història d‘absurds reptes virals que acaben amb una tragèdia majúscula. Uns nois estaven gravant un vídeo per a un dels seus reptes a TikTok. Precisament el fet d’utilitzar el mòbil per a enregistrar ‘la gesta’ hauria distret el jove de vint anys que conduïa l’Urus Lamborghini, que va xocar contra l’SmartForFour amb una mare amb dos fills a dins.
El petit Manuel, de cinc anys, va morir a l’instant, la seva germana de tres anys i la seva mare van quedar ferides greus. El vídeo que el grup “The Borderline”, els autors del repte, va penjar a TikTok, glaça la sang. Diuen: “Però què estàs fent amb l’Smart? Abbello, el teu cotxe usat costa 300 euros, el meu costa mil milions”.
ELS FETS
Els fets van passar a Roma, i el repte consistia a conduir un Urus Lamborghini (la versió totterreny de la marca esportiva italiana) pels seus carrers durant 50 hores sense descans. A tota velocitat i pel carril contrari, mentre anaven enregistrant el repte, el ‘Lambo’ va perdre el control fins a col·lidir violentament contra el petit Smart.
El que conduïa hauria estat Vito Loiacono, “la motoserra”, com es fa dir i que, abans del repte, va pujar vídeos a les xarxes socials en què besava el capó del vehicle i, amb accent romà, feia broma:
“Aquest cotxe va més ràpid que Rayo McQueen. Què és? Un Lamboborghini”, va dir imitant el rugit del motor. “Em sento com si estigués muntat en un drac. Sóc el protagonista de Fast and Furious 27”.
QUI SÓN ‘THE BORDERLINE’
El grup The Borderline va néixer a l’escola institut Democrito del barri romà de Casal Palocco. El dia de l’accident només hi faltava Leonardo, un altre membre del grup que estudia a Milà.
Sis-cents mil subscriptors i més de 100 vídeos. Si busqueu el grup “The Borderline” a YouTube, us apareixeran molts reptes, reptes als quals se sotmeten els quatre nois d’entre 20 i 23 anys: “24 hores a la mini bassa”, “quant de temps podeu resistir-vos al gel”, “Visc 50 h al cotxe” són només alguns dels títols.
Els vídeos més populars arriben als 4 milions de visualitzacions i sovint són els reptes els que tenen més èxit mediàtic. Res anormal. Els reptes són un format molt famós a YouTube i com més perillosos o estranys són, més audiència. El grup també és molt famós a la plataforma TikTok on té 260.000 seguidors i gairebé 3 milions de likes.