Un tiramisú gegant de 20 metres inaugura el Sabor Salou més multitudinari

La fira gastronòmica omple el passeig Jaume I amb 56 estands i una acció solidària que ha recaptat 2.000 euros

23 de maig de 2026 a les 16:20h

Salou ha tornat a convertir el passeig Jaume I en un gran aparador gastronòmic a peu de mar. La nova edició de Sabor Salou ha arrencat aquest divendres amb ambient festiu, producte local i una de les imatges més espectaculars de la jornada: un tiramisú d’avellana i ratafia de 20 metres de llargada, presentat com el més gran del món.

L’elaboració gegant ha estat el gran reclam de l’inici de la fira i ha permès repartir més de 2.000 racions entre el públic assistent. La iniciativa també ha tingut un vessant solidari, ja que ha servit per recaptar 2.000 euros que es destinaran a Creu Roja, Càritas i Eluzai.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Una arrencada dolça i solidària

El tiramisú ha estat impulsat pel xef Edu Cuesta, amb el suport de cuiners locals i de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Salou. Més enllà de l’impacte visual, la proposta ha volgut unir cuina, memòria i compromís amb el municipi.

Cuesta ha dedicat l’elaboració a l’exregidora Maria José Rodríguez, per la seva implicació en Sabor Salou, i també a Ricard Font i Quim Font. D’aquest últim ha recordat que va ser qui li va ensenyar a fer el tiramisú, afegint un component personal i emotiu a una acció pensada per obrir la fira amb força.

Pere Granados en la inauguració del Sabor Salou amb un tiramisú de 20 metres

 

Salou reivindica el seu potencial gastronòmic

Durant la inauguració, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha definit Sabor Salou com “un gran aparador gastronòmic” i ha destacat la capacitat del certamen per projectar el municipi com a referent culinari.

Granados també ha agraït la implicació dels xefs i restauradors locals que han fet possible el tiramisú gegant i ha remarcat que iniciatives com aquesta demostren que la restauració és molt més que un motor econòmic i turístic. Segons l’alcalde, també és una eina de cohesió, participació i solidaritat.

Salou reparteix 2.000 racions del tiramisú més gran del món

 

56 estands al passeig Jaume I

L’edició d’enguany reuneix 56 estands amb una oferta àmplia i diversa. Els visitants hi poden trobar tapes, arrossos, hamburgueses gourmet, marisc, cuina internacional, dolços artesans, vins, caves, cerveses i productes de proximitat.

La fira s’allargarà durant tot el cap de setmana i vol tornar a omplir el front marítim de públic, convertint el passeig Jaume I en un punt de trobada entre restauradors, veïns i visitants.

Sabor Salou i el tiramisú més llarg del món

La programació inclou tastos de cervesa, activitats al voltant de l’oli DOP Siurana, degustacions de vins de les DO Catalunya i Tarragona, tastos de mels artesanes i tallers de cuina amb Thermomix.

També hi haurà propostes pensades per al públic familiar, com tallers infantils de decoració de fruita i magdalenes. Amb aquesta combinació d’activitats, Sabor Salou reforça el seu paper com una cita gastronòmica, social i festiva que vol posar en valor el talent local i la riquesa culinària del municipi.

Pere Granados en la inauguració del Sabor Salou 2026
Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit