L’Ajuntament de Salou flexibilitza els terminis i tràmits pel pagament de tributs, impostos i taxes municipals. Així, mentre duri la crisi sanitària del COVID-19, el Govern municipal ha acordat un paquet de mesures fiscals i econòmiques per pal·liar els efectes del COVID-19 en el teixit empresarial i en el conjunt de la ciutadania.
Així, les taxes per ocupació de domini públic (entre elles les de les terrasses) i de recollida de residus al comerç, queden exemptes de pagament o amb dret a devolució de l’import, des del moment en què l’activitat d’obertura al públic va quedar suspesa i mentre duri l’Estat d’Alarma.
També s’amplia el termini de pagament voluntari de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM) i la taxa de guals, fins el 15 de setembre (finalitzava el 15 de maig); coincidint amb la data de finalització del pagament de l’Impost de Béns Immobles (IBI) i la taxa de residus.
Així mateix, s’ajorna la data dels càrrecs dels tributs anteriors que estiguin domiciliats, de la següent forma: IVTM i guals es girarà el càrrec el dia 1 d’agost (es feia el dia 4 d’abril). La taxa de residus i IBI es giraran el dia 1 de setembre.
No es liquidaran i, en el seu cas, es retornaran, totes aquelles taxes dels serveis que s’han deixat de prestar durant el període de tancament obligatori: Pavelló Municipal d’Esports, Piscina, Escola de Música i Escola d’Adults.
En els tràmits amb els tributs municipals, s’allarga el termini per recórrer o sol·licitar-ne la devolució, durant el temps que duri l’Estat d’Alarma.
L’Ajuntament facilitarà la realització d’ajornament i/o fraccionament de pagament de tributs a tota la ciutadania o empreses, en funció de cada situació concreta.
Segons ha manifestat l’alcalde de Salou, Pere Granados, “nosaltres, des de l’Administració pública local, farem tot allò que estigui a les nostres mans per tal d’ajudar els empresaris, comerciants, autònoms de Salou i la societat salouenca a pal·liar els efectes de la crisi que comporta l’actual crisi sanitària”. Per això, “hem adoptat unes mesures fiscals i econòmiques que aplicarem en aquests moments difícils”.
Per la seva part, el regidor d’Hisenda i Gestió Económica, Yeray Moreno, ha manifestat que “des de l’àrea de Gestió Econòmica de l’Ajuntament, seguirem adoptant noves mesures en funció dels nous escenaris i de l’evolució de la situació, facilitant, d’aquesta manera, que els ciutadans i les ciutadanes de Salou tinguin la major liquiditat possible, per fer front a aquesta situació d’alarma”.