Dissabte, 8 de febrer de 2025
És notícia

Montse Adan: “Ens diuen que Tarragona és la joia del Mediterrani per descobrir”

Avatar photo
Entrevistem a la consellera de Turisme de Tarragona, Montse Adan, al FITUR
montse adan 1 (1)

Parlem amb la consellera de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, per conèixer quins són els objectius de la ciutat al FITUR.

 

Què busca Tarragona en aquest FITUR?
La promoció. Des del Patronat de Turisme es treballa durant 365 dies l’any, però FITUR és una de les principals fires i Tarragona havia de ser-hi. Enguany tenim el valor afegit del 25è aniversari com a Ciutat Patrimoni de la Humanitat i és un bon moment per mostrar les activitats que posen en relleu el llegat romà.

 

Quines són les activitats que ens esperen aquest 2025 en el vessant patrimonial?
Volem que el patrimoni estigui viu. Tarragona té la gran sort que conviu amb aquest llegat i la història. Volem que el patrimoni recobri vida. Per tancar l’any, voldríem fer una gran aposta a nivell d’il·luminació i espectacle als nostres monuments. A més, farem que totes les activitats que passen cada any a Tarragona respirin patrimoni i tinguin un escenari diferent de l’habitual.

 

Tindrem màppings?
Un màpping o una projecció la pots veure en moltes ciutats, no és una novetat. Però qui té el patrimoni de Tarragona per fer-lo servir com a escenari? Aquesta és el nostre gran avantatge. El tancament de l’any anirà enfocat a aquesta llum eterna que té Tarragona i que, amb llum i espectacle, aquests monuments recobrin vida.

 

montse adan 3

 

Aquest any tornem a parlar del Parador Nacional. Creu que en traurem alguna cosa clara?
Ja hem arrencat el compromís, que és molt d’agrair. L’alcalde està treballant de manera intensa. Em preguntaven per què tanta insistència amb el parador, però la pregunta hauria de ser al revés. Com  pot ser que Tarragona no en tingui un? És una oferta hotelera més i el Parador també va associat a un turisme de valor afegit que busca una qualitat en el destí. Només hi ha tres ciutats patrimoni que no en tenen i Tarragona ha d’estar present al mapa. Hi ha molta gent que viatja arreu d’Espanya buscant aquests establiments perquè sap que té un atractiu d’edifici emblemàtic i que són ciutats que ofereixen alguna cosa més.

 

De moment, hi ha dues opcions principals. Ca l’Ardiaca i l’actual edifici del conservatori a carrer Cavallers.
S’ha d’estudiar tot molt bé. El casc antic ha de ser el context ideal per acollir el Parador i volem que sigui un espai emblemàtic. Tarragona en té molts. Volem una solució viable perquè el projecte sigui una realitat el més aviat possible. Portem molts anys sense parador, hem de ser valents, agosarats i insistents.

 

Quins perfils busca l’Ajuntament per millorar l’oferta turística?
Tarragona té molt de marge de creixement, però ho volem fer bé. Veiem altres destinacions que no ens agraden perquè han acabat saturades. El turisme és una aportació de riquesa, però ha de saber conviure amb la ciutadania. El creixement l’hem de fer de manera sostenible. Tarragona permet ser un destí els 365 dies l’any i no enfocar-se únicament en la temporada alta. Realment, estem observant un creixement en uns mesos que abans era impensable.

Un dels lemes principals d’aquest FITUR és el 25è aniversari, però Tarragona no només ho està promocionant a FITUR. Vam venir a fer un road show a Madrid per presentar-ho a la premsa especialitzada. Aquests dies un mitjà molt conegut deia que una de les 25 destinacions que la gent no es podia perdre era Tarragona. Això és el resultat de la promoció que vam fer en aquell road show. Els vam mostrar la nostra identitat i ens diuen que Tarragona és la joia del Mediterrani per descobrir.

 

montse adan 2

 

L’any passat van anunciar els canvis en els creueristes, quin balanç en fan?
Hem millorat, però encara hi ha marge de millora. Amb els creuers es va arribar a un acord perquè paressin un màxim de tres busos. Tot i això, quan venien altres autobusos d’excursions de dia, es col·lapsava. Aquí és on hem de treballar i busquem solucions perquè no entrin al cor de la ciutat, sense molestar el dia a dia dels tarragonins.

M’agrada veure el turisme a la meva ciutat, però també m’agrada tenir el meu dia dia amb la meva família sense que es vegi perjudicat. Estem esperançats amb una ajuda de turisme intel·ligent que ens permetrà tenir una comptabilitat exacta dels visitants que té Tarragona. Ara mateix només ho sabem per les pernoctacions. No sabem quantes persones venen ni tampoc el moviment. Amb els comptadors sabrem quins són els moviments que fan i podrem planificar l’oferta cultural i turística per distribuir-la.

 

El pescadors del Serrallo estan reivindicant poder sortir a pescar davant les vedes imposades per la Unió Europea. És un problema que també afecta l’oferta gastronòmica de la ciutat. Com ho veu?
El meu cor és serrallenc d’adopció. Hem d’estar al seu costat perquè els estem tallant el seu futur. És tallar la nostra identitat. Tarragona és com és gràcies a la identitat marinera i al barri del Serrallo. No podem limitar-nos només a reclamar o a esperar, hem d’actuar. En aquest sentit, la gastronomia és molt important.

Enguany teníem uns Next Generation per l’aposta pel romesco, una salsa nostra on els pescadors tenen molt a dir. Aquest congrés del romesco portarà més de 200 professionals, però ho volem complementar. Estem treballant amb la Generalitat per veure si dins de la regió gastronòmica 2025 podem reforçar el concurs de mestre romescaire. A més, l’economia blava que estem liderant des de promoció econòmica va molt enfocada a la promoció del nostre peix i a ajudar a la formació de pescadors als nous temps. No podem permetre que Tarragona es quedi sense les nostres barques.

 

Veurem el Tour passar al costat de l’amfiteatre?
Des de la conselleria d’Esports ho anirem avançant. És una gran oportunitat per posicionar el nom de Tarragona al món. A vegades penses: valdrà la pena? Sí. Poder tenir aquestes imatges que es visualitzen a tot el món… no cal que expliquem res, la imatge per si sola vendrà el que és la nostra ciutat. Tarragona es ven sola, però l’hem de mostrar als ulls de tot el món.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

‘Andbank España’ guanya per 3a vegada el premi a la Millor xarxa d’agents financers de Citywire

Notícia següent

Ràdio Mollet entrega els premis al Micròfon de l’Any i la Notícia de l’Any

Notícies relacionades