La I Ruta Tribal de Tarragona es prolonga fins el 20 de juny

L’activitat s’emmarca dins del festival d’art ‘Africa’t’, que impulsa la Conselleria de Comerç

La I Ruta Tribal de Tarragona, que tenia previst finalitzar el 10 de juny, es prolongarà fins al 20 del mateix mes arran de la gran acceptació que ha tingut la iniciativa per part de la ciutadania, de les persones que visiten la ciutat i, sobretot, dels comerços participants. L’activitat s’emmarca dins del festival d’art tradicional africà Africa’t, que impulsa la Conselleria de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona.

Onze comerços de la ciutat exposen als aparadors diferents peces d’art africà propietat del comissari del festival, Jesús Arjona, en la I Ruta Tribal de Tarragona que, iniciada el passat 3 de maig, ha convertit aquests establiments en acollidores galeries d’art durant més d’un mes. La ruta va acompanyada d’un dossier pedagògic que planteja activitats al voltant d’aquests objectes amb la finalitat de promoure inquietuds artístiques entre els més joves i promocionar el comerç de la ciutat. Els comerços participants en la I Ruta Tribal de Tarragona són Òdena (c. Sant Agustí, 19), Joieria Ramoncita (c. Sant Agustí, 21), Yves Rocher (c. Sant Agustí, 21), Farmàcia Sanromà (c. Unió, 17), Espai Nautilus (c. Reding, 9), Súper Ocio (c. Governador González, 21), El Lloro de la Negrita (c. Governador González, 23), Santiveri (c. Governador González, 24), Belles Arts Vicenç Piera (c. Canyelles, 6), Ítaca (c. Fortuny, 10) i El Señor Miyagi (c. Comte de Rius, 12).

La Consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona impulsa el festival d’art Africa’t, comissariat pel col·leccionsita d’art africà Jesús Arjona. L’esdeveniment es va iniciar el passat 3 de maig amb una exposició a la floristeria 5 The Fucking Flower Shop i la I Ruta Tribal de Tarragona a onze comerços de la ciutat, mentre que el dia 1 de juny s’inaugurava al Pati Jaume I l’exposició “Les màscares de Jesús Arjona”, impulsada pel diari La República Checa i que fins al 20 de juny mostra peces acompanyades de textos i fotos del mateix Arjona al voltant d’aquestes peces tan característiques de l’art tradicional africà. Segons explica la consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, María José López, l’objectiu del festival és “dinamitzar el comerç a través de la cultura, amb activitats que ens conviden a conèixer l’art tradicional africà tot visitant els nostres comerços”.