En una edició encara marcada per la pandèmia, l’organització ha apostat per mantenir els actes presencials que caracteritzen el festival en emplaçaments destacats del patrimoni històric de la ciutat i de poblacions properes com Cambrils, Constantí, Vila-rodona o Altafulla; però també ha mantingut les xerrades, vídeos i tallers en línia que van marcar l’anterior edició; i ha incorporat nous formats audiovisuals com Cèsar, cas obert o les Cròniques de la Crisi; propostes innovadores que marquen un camí i un futur ple de possibilitats.
“Si per alguna cosa ha destacat aquesta edició ha estat per la fidelitat dels nostres públics envers el festival i l’enorme interès que hi ha hagut per parts d’aquests en les propostes que hem fet per aquesta edició. S’ha notat i molt les ganes de tornar a viure amb una certa normalitat el nostre festival i de recuperar-ne la vivència completa”, assenyala el director del festival, Magí Seritjol; qui també afegeix la satisfacció de tot l’equip pel tema escollit: “Creiem que ha agradat i ha sabut captar l’interès de molts espectadors.”
Tarraco Viva 2021, a banda d’haver complert el seu objectiu d’apropar la història a la ciutadania per ajudar-la a viure el present, també destaca de l’edició d’enguany una alta ocupació, amb prop de 8000 entrades venudes i gairebé tots els actes exhaurits.
Per segon any, el festival ha seguit apostant per les activitats online i per continguts audiovisuals a través del canal en línia de la nova web de Tarraco Viva que ja ha aconseguit més de 10.000 visualitzacions dels actes publicats. Per altra banda, la nova pàgina web del festival, en els darrers 15 dies, ha rebut prop de 140.000 visites.
També, cal destacar que el festival ha promogut diverses accions amb l’objectiu de fomentar la participació del públic a través de les xarxes socials del Festival com Quiz Pro Quo o la participació de la comunitat d’Instagram i Twitter en el veredicte final de l’acte de clausura, el qual ha escenificat el judici als conjurats que van acabar amb la vida de Juli Cèsar.
Per altra banda, les campanyes de publicitat creades a les xarxes socials han aconseguit fer arribar el festival a més de 150.000 persones d’arreu d’Espanya interessades en la història; i l’aposta per alimentar-les amb continguts diaris i per fomentar la interacció amb el públic, s’ha vist reflectit en un augment del 7,5% del nombre seguidors i en un increment de l’engagement amb les publicacions. Cal destacar que la xarxa Instagram, ha incrementat en un 44,82% la seva comunitat.
Com sempre el festival agraeix a tots els participants la seva entrega i esperit de col·laboració sense els quals no es podria oferir una programació tan amplia i vol agrair tot el suport i feina del personal dels diferents departaments de l’Ajuntament de Tarragona; Àrea de Patrimoni Històric, Museu d’Història, Domini Públic, Servei de Neteja, Guàrdia Urbana, Brigada Municipal i Impremta Municipal.