Es presenta l’associació Tarragona Creix amb la campanya ‘Stop Decadència Tarragona’

Avatar photo

Segons el seu president, Jaime Climent, pretenen sacsejar la ciutadania i involucrar els partits polítics de cara a les pròximes municipals.

Aquest matí s’ha presentat la nova associació Tarragona Creix, les cares visibles de la qual són Jaime Climent, empresari immobiliari i vicepresident de Societat Civil Catalana, i Salvador Minguella, president de La Via T. L’associació compta amb les adhesions de la CEPTA, el Gremi de la Construcció del Tarragonès i la Cambra de la Propietat Urbana.

Per a Jaime Climent, l’associació neix per una preocupació ‘davant del paradigma que s’ha instal·lat d’apologia del decreixement’ en el marc municipal. El que pretenen, assegura Climent, és sacsejar la ciutadania i la societat civil i implicar en el debat els partits polítics de la ciutat.

Per l’associació, Tarragona està en plena decadència, perdent població en un context on tots els municipis del voltant en guanyen. I això -assegura Climent- havent rebut 30.000 immigrants, la qual cosa demostra que Tarragona centrifuga els habitants de sempre.

El POUM de 2013 preveia que Tarragona havia de tenir uns 180.000 habitants i avui amb prou feines arriba als 134.000, ha afirmat. Un POUM, recorda Climent, que tenia molt més consens que l’actual.

 

NO ES VOLEN VINCULAR A CAP PARTIT POLÍTIC

Climent ha remarcat que, malgrat la seva trajectòria política, des de l’associació no volen vincular-se a cap partit i que també volen un ‘desenvolupament sostenible, però amb creixement’.

El proper ajuntament, afirma Climent, ha de culminar el Pla d’Ordenació Urbana que definirà la fesomia de la ciutat durant els propers 40 anys. Però per Climent l’actual POUM no pot revertir la situació de decadència perquè no preveu prou creixement i li manca consens.

Climent es queixa que l’actual POUM només preveu desenvolupaments a Ponent i els obvia a Llevant i al Nord, impedint la cohesió de la ciutat. A més considera que fa servir ‘arguments enganyosos’, com definir zones verdes que són de propietat privada o promoure processos participatius on ‘només participen 400 persones de les 134.000 que té Tarragona’.

 

UNA CAMPANYA POLÈMICA

Climent també ha parlat del polèmic anunci aparegut al Diari Més on apareixen dos infants amb unes maletes de cartró, en el que sembla una estació de ferrocarrils de postguerra. Sobre aquesta campanya que ha aixecat el rebuig de l’alcalde Ricomà i de Rubén Viñuales, Climent ha assegurat que ‘se n’ha fet una interpretació esbiaixada i sectària’.

La campanya, que funcionarà durant el mes d’abril, és -segons Climent- provocadora; però ‘qualsevol ha de veure, pels vestits i les maletes, que es tracta d’una imatge de la Gran Depressió dels anys 30, amb dos nens que han de deixar casa seva com passa amb tants tarragonins que han d’abandonar la ciutat pel preu de l’habitatge’.

Respecte a la insinuació de Pau Ricomà sobre el finançament de la campanya, Jaime Climent ha assegurat que l’ha finançada íntegrament la mateixa associació. Finalment, Javier Climent, ha volgut fer notar que la seva campanya ‘no va contra l’alcalde’.

MINGUELLA FA UNA LLISTA DE GREUGES

Per part seva, Salvador Minguella, president de la Via T, s’ha lamentat que ‘l’ajuntament els deixa de banda, i això que són l’única associació de comerç de Tarragona amb estructura’. Per Minguella, aquesta decadència que pateix la ciutat fa patir especialment el comerç.

Malgrat alguna iniciativa positiva com l’arranjament del carrer Canyelles, Minguella acusa les darreres administracions municipals de falta de consens i de ‘guardar en un calaix’ el Pla Estratègic de Comerç, tan necessari.

També ha posat com a exemple de deixadesa la Rambla Nova, ‘molt deteriorada i amb poca llum’. Del Santander en avall, ironitza Minguella, només hi ha ‘paquis’. Per mostrar la decadència de Tarragona, Minguella ha assegurat que dels 10 empleats de la seva botiga, avui dia només 2 viuen a la ciutat.

DECÀLEG DE L’ASSOCIACIÓ

Javier Climent ha demanat als partits polítics de la ciutat que es posicionin sobre el decàleg -de 9 punts- que presenta l’associació en el seu web www.stopdecadenciatgn.com que, entre d’altres punts, demana retornar a Tarragona l’atractiu perdut, revertir-ne la decadència o assegurar que el creixement és bo.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mataró difon la riquesa botànica del Parc Central senyalitzant els arbres i arbusts més rellevants

Notícia següent

Les arts, eix temàtic de la quinzena edició de la Festa del Mercat a la Plaça

Notícies relacionades