El seguiment de la vaga de transportistes és encara incert. Per un costat, la Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport ha convocat una “aturada nacional indefinida” a partir del 14 de març a les 00:00 hores. L’organització critica que “el 90% de les empreses del sector està en situació de fallida total”, al que se suma la “precarietat” de tots els treballadors.
Segons l’Associació del Transport Internacional per Carretera (Astic), aquesta vaga pot ser catastròfica, ja que ha advertit de la “desfeta econòmica i desproveïment” al qual Espanya s’enfronta si el Govern no adopta “de manera immediata” mesures per a pal·liar els efectes que els alt preus dels carburants està causant en el sector.
En canvi, no tots estan d’acord amb la convocatòria. La Confederació Empresarial del Transport per Carretera de Catalunya (CETCAT) no se suma a la convocatòria de vaga. La patronal, però, diu que entén els motius pels quals s’ha convocat, però assenyala que en una reunió amb el govern de l’estat van aconseguir que tirés endavant una llei que els permet repercutir l’increment del preu del carburant al client final.
Josep Lluís Aymat, director de la Federació Empresarial d’Auto-transport de la Província de Tarragona (FEAT) recalca que “Els convocants de la vaga fan una demagògia populista, un poti-poti on inclouen a tothom, advoquen el mateix temps als assalariats i als empresaris”. “Qui són aquesta gent?, realment no els coneix ningú, no tenen res de representativitat” ha expressat.
[yop_poll id=”8″]