Els centres educatius de la Diputació de Tarragona continuen amb la formació virtual

Avatar photo

Escoles i conservatorisde música, escoles d’art i centres d’educacióespecial han elaborat plans d’actuacióindividualitzats i personalitzats per garantir la continuïtat de les classes

Els centres educatius de la Diputació de Tarragona han reprès les classes de forma virtual amb lobjectiu de garantir que tot lalumnat pugui completar el curs acadèmic des de casa, davant la impossibilitat de fer-ho presencialment per la pandèmia generada per la COVID-19. Per fer-ho possible, cada centre ha elaborat un Pla dActuació tenint en compte les seves singularitats educatives i amb la coordinació de la Unitat de Gestió Acadèmica delscentres educatius de la Diputació de Tarragona.

Sempre seguint instruccions del Departament d’Educació, i amb l’objectiu degarantir laccés a  l’aprenentatge a tot lalumnat segons les seves situacions personals, els centres educatius de la Diputació a Tarragona, Reus i Tortosa han elaborat plans individualitzats i personalitzats tenint en compte les possibilitats tecnològiques i de connectivitat de cada estudiant. Així mateix, sha dissenyat un pla per a cada docentsegons les seves habilitats tecnològiques i el seu context personal.

Els centres han organitzat les activitats amb un horari setmanal marcat i han establert mecanismes per garantir el retorn i els comentaris de les tasques de l’alumnatper part del professoratamb lobjectiu de fomentar la reflexió i lautovaloració en llur aprenentatge. Per tal de fer-ho possible, cada centre ha escollit els mitjans telemàtics més adients.

Degut a les particularitats dels conservatoris i les escoles de músicapel que fa a la pràctica individual d’instrument, el professorat anima a l’alumnat a gravar-se mentre interpreta les seves obres, així les poden visionar posteriorment i els permet millorar aspectes musicals i posturals. A més, també shan organitzat classes virtuals individuals amb el professoratper aprofundir i donar suport de forma continuada.

Pel que fa als centres deducació especial, principalment sestà realitzanel seguiment i acompanyament individualitzat constant de la salut emocional i física de lalumnati de les famílies. A més, en determinats perfils, sha posat a disposicióde les famílies i de l’alumnatdiversos recursos i materials per realitzar activitats des de casa, isempre amblatenció i supervisió del tutor/ao coordinador/a. Lobjectiu bàsic del pla dactuació dels centres deducació especial éacompanyar a l’alumnat i a les famílies, donar continuïtat a la formació global, amb accióeducativa i terapèuticaprioritzant el treball dbits i rutines i presentant tasques i activitats orientades a desenvolupar capacitats i competències bàsiques.

A les escoles d’art i disseny, el professoratha contactat amb l’alumnat mitjançant aules virtuals, ha elaborat i reprogramat contingut transversal entre les diferents unitats formatives i ha reformulat uns nous horaris per impartir les classes. També ha establert que el contacte dels docentsamb lalumnat siguidiari, amb una o dues sessions duna hora o hora i mitja. Per motius dorganització, algunes assignatures de primer curs shan redissenyat per lliurar el contingut a través de nous projectes, i d’altres s’han reprogramat per incloure-les en el proper curs. I, pelque fa a les pràctiques que ja s’havien iniciat, es preveu que es puguin finalitzar la primera quinzena de juliol.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Diputació de Girona compra 12.000 tests ràpids per a centres sanitaris i residències de la demarcació

Notícia següent

Els Mossos detenen tres homes a Lleida després de sorprendre’ls amb marihuana

Notícies relacionades