El PSC de Tarragona reclama renovar el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

La portaveu del Grup Municipal Socialista, Sandra Ramos, ha reclamat renovar el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que va caducar fa dos anys. Els i les socialistes tarragonines han urgit a convocar el consell de Mobilitat per començar un procés participatiu per consensuar una estratègia comuna de ciutat: “En aquest mandat, hem vist molts titulars per realitzar diferents accions de mobilitat, però cap estratègia comuna. Només un reguitzell d’anunciaments per parts dels consellers Fortuny i Puig per a veure qui s’emporta més titulars. En aquest govern municipal falta planificació estratègica i existeix una manca de lideratge polític”.

Per al PSC, l’estratègia de mobilitat passa per una gran aposta per l’ampliació dels pàrquings dissuasius i per la recuperació del projecte de l’autobús gratuït. “Si volem que la ciutadania practiqui la mobilitat sostenible, la millor manera és potenciar el transport públic que pot utilitzar tothom, com és l’autobús”, afirma Ramos. A més, la portaveu socialista ha denunciat que aquest 2021 serà el segon any consecutiu sense una renovació de la flota d’autobusos municipals.

Pel que fa a la nova tarifació d’aparcaments, el PSC critica la decisió d’encarir l’estada de més d’una hora a la zona blava, ja que l’alternativa de pàrquings públics no és real a tot arreu. La portaveu socialista posa d’exemple el barri del Port: “Qualsevol persona que vulgui comprar als comerços locals de la part baixa, veurà encarida la seva estada a causa de l’augment de preus a la zona blava i es veurà obligat a utilitzar el pàrquing privat, ja que no hi ha cap pàrquing públic en aquella zona”. Ramos també denuncia que els parquímetres, els quals una gran part no accepten pagament amb targeta, no estan preparats per controlar les noves tarifes i que caldria estudiar un sistema de descomptes per compres realitzades per afavorir el comerç i l’hostaleria del barri.