El Port Tarragona ha acabat els 460 m de biga cantell de la part exterior del moll de Balears, durant aquesta setmana es realitzaran les tasques de trasllat del carro d’encofrat i es comen莽ar脿 a construir la biga cantell del moll interior, de 270 m. Per aquesta biga cantell exterior s鈥檋an utilitzat 4.000m3 de formig贸.
Sobre la biga cantell s鈥檋i instal路laran les defenses i els bol路lards que reben els esfor莽os de l鈥檃tracada del vaixell, en el contacte del vaixell amb el moll a trav茅s de les defenses, i en l鈥檃marratge del vaixell, sobretot en episodis de fort vent que tendeixen a separar el vaixell del moll. Per tant, aquesta biga s鈥檋a calculat de tal manera que entre el seu gran pes i la
uni贸 amb la infraestructura de caixons, sigui capa莽 de suportar totes les c脿rregues abans mencionades.
La biga de cantell es construeix amb l’ajuda d’un carro d’encofrat, que permet fer trams de 10 m. D’aquesta manera cada dia s鈥檃van莽a, de mitjana, un tram de 10 m. L’armadura es
prepara fora del carro, durant el mat铆 s’introdueixen dins i una vegada dins el carro es fan els repassos finals i es col路loquen els ancoratges dels bol路lards i altres elements auxiliars depenent de en quina posici贸 es trobi.
Un cop est脿 tot preparat, a la tarda es formigona. El conjunt est脿 pensat perqu猫 l’endem脿 al mat铆 el formig贸 ja endurit permeti que el carro d’encofrat es pugui c贸rrer amb unes rodes que porta incorporat, i mitjan莽ant tr脿cters o whinches manuals (eines utilitzades per tirar de c脿rrega a trav茅s d’una superf铆cie horitzontal) es despla莽a a la seg眉ent posici贸 per tornar a comen莽ar amb el proc茅s.
Preparat per tot tipus de tr脿fic
El Port de Tarragona ha ideat aquest moll com un moll multiprop貌sit, d鈥檃questa manera podr脿 rebre diferents tipus de tr脿fics portuaris ara i en el futur. Actualment, la prioritat es destinar-lo a l鈥檃ctivitat creuer铆stica i s鈥檈spera que entri en funcionament a mitjans d鈥檃quest mateix any. La nova infraestructura tindr脿 una vida operativa molt llarga i el seu disseny -si
s鈥檈scau- permetr脿 reconvertir el seu funcionament cap a serveis per a s貌lids a granel i altres tipus de mercaderies.
Aquesta nova infraestructura augmentar脿 la capacitat per a rebre m茅s visitants i en millors condicions, amb una l铆nia d鈥檃tracada total de 700 metres, ja que, en 270 d’aquests 460 metres de llargada, es podr脿 atracar en ambd贸s costats i s鈥檃fegeix la zona del dic de Llevant. Amb tot s鈥檋a arribat a doblar el nombre de creuers que podran atracar simult脿niament i, tamb茅, acollir els creuers m茅s grans del m贸n.