Canvis en l’operativa
Un cop arriben al dest铆, passen el menjar de les caixes que duen, a bosses de pl脿stic o un carro de la compra que els facilita l’usuari. Ho fan des del repl脿 de l’immoble, i 茅s el beneficiari qui ho recull des de l’entrada per tal d’evitar el contacte directe. A m茅s, van equipats amb mascareta i guants. “Abans entr脿vem al domicili, els hi pren铆em la pressi贸, est脿vem una estona amb ells per comprovar que estiguessin b茅… ara ens hem de quedar fora”, comenta amb resignaci贸 Marta Flores, una de les t猫cniques de Creu Roja que participa en el repartiment.
Tot plegat impedeix un tracte m茅s personalitzat, especialment en el cas de la gent gran. Molts viuen sols i poder tenir una visita 茅s un aspecte que valoren. Fins i tot sense el contacte directe, l’agra茂ment cap al personal de l’organitzaci贸 茅s gran. “Cada dia a les vuit surto al balc贸 a aplaudir, per貌 sobretot aplaudeixo pels de la Creu Roja”, comenta una de les benefici脿ries mentre rep els aliments.
Els productes que s’entreguen principalment s贸n aliments de llarga durada. Tamb茅 s’intenta incloure fruita i verdura, per貌 no sempre hi ha disponibilitat de producte fresc. Tot plegat suposa el gruix del rebost per un mes i mig. El lot es complementa amb productes d’higiene personal i de la llar.