Divendres, 18 d'abril de 2025
脡s not铆cia

Creu Roja Tarragona amplia i modifica el sistema de repartiment d’aliments a domicili

Els membres de l'entitat no entren a les llars per evitar contagis

Pla mitj脿 de dos membres de Creu Roja Tarragona treient els aliments de la furgoneta per pujar-los al domicili d’una persona gran, al barri de Sant Salvador. Foto del 25 de mar莽 del 2020. ACN
Creu Roja Tarragona ha hagut d’ampliar i fer canvis en el sistema de repartiment d’aliments a domicili a causa del coronavirus. L’organitzaci贸 humanit脿ria ha pres mesures per evitar contagis, tant per als seus treballadors i voluntaris com per als usuaris, en aquest cas persones en situaci贸 de risc. La principal novetat 茅s que el servei no es presta nom茅s a gent gran com fins ara, sin贸 que s’han incl貌s col路lectius que per la seva condici贸 no es poden despla莽ar per rebre els aliments, com ara persones amb VIH o altres patologies. A m茅s, el personal no entra als domicilis per entregar el menjar, sin贸 que el deixen a la porta i s贸n els beneficiaris els que el recullen.

Des de la seu de Tarragona, cada dia de dilluns a divendres, tres membres de l’organitzaci贸 surten a repartir aliments. Des que ha comen莽at la crisi del coronavirus ho fan di脿riament, enlloc d’un cop per setmana. Han hagut d’ampliar el servei perqu猫 normalment tan sols els portaven a persones grans en situaci贸 de vulnerabilitat. Ara, amb la pand猫mia, hi ha moltes m茅s persones que no poden sortir al carrer. “脡s gent amb un risc especial que abans podia venir en cotxe a buscar els productes i que ara no pot sortir de casa”, concreta Miriam Gim茅nez, responsable del departament de gent gran de Creu Roja Tarragona. Aix貌 ha fet que el nombre de repartiments s’hagi incrementat. Han passat d’anar a entre sis i vuit domicilis cada dia, a visitar-ne una vintena. Cada dia, un barri en concret de la ciutat.

Canvis en l’operativa

Un cop arriben al dest铆, passen el menjar de les caixes que duen, a bosses de pl脿stic o un carro de la compra que els facilita l’usuari. Ho fan des del repl脿 de l’immoble, i 茅s el beneficiari qui ho recull des de l’entrada per tal d’evitar el contacte directe. A m茅s, van equipats amb mascareta i guants. “Abans entr脿vem al domicili, els hi pren铆em la pressi贸, est脿vem una estona amb ells per comprovar que estiguessin b茅… ara ens hem de quedar fora”, comenta amb resignaci贸 Marta Flores, una de les t猫cniques de Creu Roja que participa en el repartiment.

Tot plegat impedeix un tracte m茅s personalitzat, especialment en el cas de la gent gran. Molts viuen sols i poder tenir una visita 茅s un aspecte que valoren. Fins i tot sense el contacte directe, l’agra茂ment cap al personal de l’organitzaci贸 茅s gran. “Cada dia a les vuit surto al balc贸 a aplaudir, per貌 sobretot aplaudeixo pels de la Creu Roja”, comenta una de les benefici脿ries mentre rep els aliments.

Els productes que s’entreguen principalment s贸n aliments de llarga durada. Tamb茅 s’intenta incloure fruita i verdura, per貌 no sempre hi ha disponibilitat de producte fresc. Tot plegat suposa el gruix del rebost per un mes i mig. El lot es complementa amb productes d’higiene personal i de la llar.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *

Not铆cia anterior

L鈥橝juntament de Salou posa en valor l鈥檈fica莽 engegada del teletreball per a m茅s de 200 persones

Not铆cia seg眉ent

La Diputaci贸 de Lleida ajorna el ple per aprovar la liquidaci贸 del pressupost de 2019 i poder activar el pressupost 2020

Not铆cies relacionades