Tarragona Cruise Port exhibeix la Costa Daurada com una destinació de creuers singular en la Mediterrània Occidental

La trobada ha comptat amb agències de viatges de tot arreu del territori nacional

20 d'octubre de 2025 a les 14:47h

Tarragona Cruise Port ha organitzat un fam trip amb agències de viatges espanyoles per a donar a conèixer la destinació Costa Daurada i l’oferta creuerística. El viatge s’ha dut a terme entre el 17 i el 19 d’octubre i ha comptat amb la participació d’agents provinents de Madrid, Vitòria i Lleó. Durant els tres dies, els agents de viatge han realitzat diverses visites al territori que els han permès conèixer els atractius i les experiències que ofereix la Costa Daurada com a destinació. A més, han pogut visitar la terminal de creuers del Moll de Balears i han pujat a bord de l’MSC Splendida per a conèixer el creuer amb el qual la naviliera opera a Tarragona i els serveis que aquest ofereix. Aquesta acció s’emmarca dins de l’estratègia de promoció i diversificació de Tarragona Cruise Port, que busca impulsar el turisme de creuers i posicionar la Costa Daurada com una destinació de referència tant per al turisme nacional com internacional.

Tarragona Cruise Port -marca turística integrada pels patronats de turisme dels ajuntaments de Tarragona, Reus i Vila-seca, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, la Cambra de Tarragona, Global Ports Holding i l’Autoritat Portuària de Tarragona, entre altres- treballa des de fa més de 10 anys per a promocionar el territori com una destinació de creuers singular en la Mediterrània Occidental, gràcies a una oferta d’atractius turístics diversos, que engloben patrimoni, enogastronomia, oci, platja i entorns naturals protegits i d’alt valor paisatgístic. Dins de la seva estratègia de promoció, s’inclouen la participació en fires internacionals o l’organització de fam trips.

Un programa complet

Els agents de viatge participants en aquesta acció promocional han visitat la nova terminal de creuers, que gestiona Global Ports Holding al Moll de Balears. El pas per aquest equipament, inaugurat el juny de 2024 i distingit amb premis d’arquitectura, els ha permès conèixer de primera mà les seves prestacions. Seguidament, han pujat a bord del creuer MSC Splendida, on han dut a terme un tour pel vaixell i un dinar amb representants de la naviliera per a aprofundir en l’aposta que MSC està fent per Tarragona.

El fam trip ha inclòs visites a Tarragona, on els participants han conegut el patrimoni romà de la ciutat i la seva gastronomia; Vila-seca, on han descobert el Celler, el Castell i l’oferta de restauració del nucli de la Pineda; i Reus, on han conegut el llegat modernista amb visites a l’Institut Pere Mata, el Gaudí Centre i Casa Navàs, així com la tradició vermutera de la ciutat. A més, els agents participants han passat una jornada a Port Aventura World, on han conegut el parc i l’oferta hotelera associada.

Destinació reconeguda internacionalment

Els atractius turístics presentats en aquest fam trip li han valgut a Tarragona entrar en el rànquing dels 15 millors ports de creuers on fer escala de tot el món, elaborat pel diari britànic Daily Mail. Tarragona és una de les dues ciutats espanyoles que han entrat en aquest rànquing, juntament amb Maó. Aquest mitjà de comunicació destaca la riquesa patrimonial, les platges i els vins del territori com a grans atractius a explorar per part dels creueristes.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit