«Tarracvs» envaeix Tarragona

Avatar photo

«Tarracvs Parade» serà una iniciativa d’apropament a la ciutadania i de ressò internacional

Commemorant que oficialment queda un any per l’inici dels Jocs Mediterranis de Tarragona 2018, avui al matí s’ha presentat la campanya «Tarracvs Parade» Aquesta iniciativa pretén l’apropament dels Jocs a tota la ciutadania i marca un punt d’inflexió per traslladar aquesta promoció internacionalment. «La idea és molt complexa perquè és molt activa i té molt de potencial», afirma Javier Villamayor.

Aquesta mateixa tarda s’activarà la pàgina web (www.tarracvsparade.cat) que servirà per fer una crida a escala local i internacional on els artistes podran penjar els seus dissenys de costumització de la mascota dels Jocs, el Tarracvs. Des del vessant més creatiu, artistes emergents i consagrats, escoles d’art i escoles estan cridats a participar-hi. Tots els dissenyadors faran les seves propostes i a través de la web, mecenes i col·laboradors podran estudiar els dissenys i fer-los realitat. Els artistes rebran un Tarracvs de 2,5 m de llarg per 1,5 m d’ample per la seva materialització.

És un procés que donarà molta més volada, ja que es pretén que la mascota ompli tots els indrets de la ciutat, el conjunt de les seus que formen part de la candidatura dels Jocs Mediterranis, però, també, les grans capitals on hi hagi una empresa, un patrocinador o un artista que decideixi que val la pena formar part d’aquesta iniciativa cultural i escultòrica.

El regidor de cultura Josep Maria Prats afirma que «des de la conselleria, creiem que és una oportunitat per explotar la cultura de Tarragona i donar a conèixer la cultura de la nostra ciutat a través de dissenyadors». És una manera de què l’art arribi més enllà de Tarragona, sobretot de fer visibles artistes locals i de donar l’oportunitat «envejable» d’exposar la seva obra.

Així mateix, es donarà l’oportunitat als dissenyadors, il·lustradors i grafistes, no només de Tarragona sinó del conjunt del país, de l’Estat i a escala internacional, de poder exhibir la seva obra. A més, quan es cloguin els Jocs, alguns Tarracvs seran subhastats amb fins benèfics, sense cap ànim de lucre.

L’alcalde Josep Fèlix Ballesteros ha comentat que fa un any es va presentar la mascota Tarracvs amb la presència del Rei Felip VIè al Teatre Tarragona, resultant de tot un procés de treball educatiu per tots els nens del territori. Ha afirmat que, avui, Tarragona està a un any de la cerimònia inaugural dels Jocs i «a més d’una iniciativa simpàtica, que ho és!; és una iniciativa que pretén que la gent comenci a vibrar al voltant de la celebració dels Jocs», amb la preponderant del Tarracvs.

 Previsió de nou marxandatge

Villamayor ha explicat que entre juliol i agost hi haurà de nou tots els productes de marxandatge dels Jocs, aquesta vegada amb la marca «Tarragona 2018». També es preveu que es torni a incorporar la paradeta que van retirar de la Rambla Nova, encara que no se sap on es col·locarà. D’altra banda, pròximament també es faran públics tres nous patrocinis del sector químic i automobilístic.

VICTÒRIA ALTÉS DALMAU

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Condemnen l’ICS i un llevador del Joan XXIII de Tarragona per un avortament imprudent

Notícia següent

Airbnb retira l’anunci d’un pis rellogat a la Barceloneta com a apartament turístic

Notícies relacionades