El Serrallo acollirà una jornada per impulsar el talent femení en el sector tecnològic a la Catalunya Sud

L’esdeveniment, organitzat per DONADIGITAL, reunirà dones referents del món TIC per debatre sobre el futur de la innovació i l’emprenedoria femenina al territori

14 d'octubre de 2025 a les 09:57h

El Teatret del Serrallo de Tarragona serà aquest dimecres 15 d’octubre l’escenari de la jornada “Talent femení a la Catalunya Sud. Un mar d’oportunitats que ens portarà a bon port”, una trobada organitzada pel col·lectiu DONADIGITAL amb l’objectiu de fomentar la presència i el lideratge de les dones en el sector tecnològic.

La jornada constarà d’una taula rodona amb la participació de dones professionals de referència a l’àmbit TIC i un posterior espai de networking per afavorir el contacte entre participants i empreses del territori.

 

Dones referents del sector TIC al debat

La taula estarà moderada per Susana Prado, directora d’Inetum Catalunya i presidenta de 22@ Network, i comptarà amb les intervencions de Àurea Rodríguez, directora corporativa d’Eurecat; Carme Tarragó, cap del Departament d’Innovació i Economia Blava de l’Autoritat Portuària de Tarragona; Nuri Bordas, cap de divisió de Digitalització i Projectes TIC del mateix organisme; i Bistra Ivanova, cofundadora de l’agència Winbia i especialista en màrqueting digital.

Les ponents compartiran experiències i reptes personals i professionals en el món de la tecnologia, així com propostes per promoure vocacions tecnològiques i emprenedores entre dones joves.

“Amb jornades com aquesta volem inspirar noves generacions de dones i visibilitzar el talent femení que ja existeix a la Catalunya Sud”, destaquen des de DONADIGITAL.

 

Una plataforma per reduir la bretxa de gènere

DONADIGITAL és una plataforma de comunicació independent que treballa per reduir la bretxa de gènere en el sector tecnològic, un dels principals reptes per a la competitivitat del país. El col·lectiu impulsa accions a tres nivells: inspirar adolescents, connectar estudiants universitàries amb mentores i donar visibilitat a dones consolidades per crear nous referents.

La iniciativa forma part del projecte TERTÚLIA DIGITAL, que ja ha organitzat jornades similars a Barcelona, Sant Cugat, Terrassa, ESADE, Figueres i Lleida, i que ara arriba per primera vegada a Tarragona.