La línia ferroviària de la costa es desmantellarà amb el Corredor Mediterrani

Avatar photo

Els alcaldes de Cambrils, Salou, Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant s’han reunit avui a Madrid amb el Secretari d’Infraestructures de l’Estat

Les instal·lacions ferroviàries entre Salou i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant es
desmantellaran de manera immediata un cop entri en funcionament el
Corredor del Mediterrani. Aquest ha estat el compromís que ha adoptat el
secretari d’Estat d’Infraestructuras, Transporte y Vivienda, Julio Gómez-Pomar,
acompanyat dels representants d’ADIF, Renfe i de la Subdelegació del Govern
a Tarragona, en una reunió que ha tingut lloc aquest matí al Ministeri de
Foment, i a la qual han assistit l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; i els
alcaldes de Salou, Pere Granados; de Mont-roig del Camp, Fran Morancho; i de
Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Alfons Garcia.
En la reunió d’aquest dilluns, 28 de maig, han assistit, a més dels alcaldes i del
secretari d’Infraestructures de l’Estat, el president d’ADIF, Juan Bravo; la
directora general de Explotación y Construcción de ADIF, Isabel Pardo; el
secretari general d’Infraestructures, Manuel Niño; el subdelegat del Govern de
l’Estat a Tarragona, Jordi Sierra; el director de Operaciones de Renfe, Francisco
Minayo de la Cruz; i el subdirector general de Planificación Ferroviaria, Jorge
Ballesteros.

Desmantellament immediat i projecte per integrar el traçat en l’entorn

El desmantellament de la infraestructura ferroviària consistirà en l’aixecament
físic de les vies, les catenàries i les travesses, i anirà a càrrec de l’empresa
pública Emfesa mitjançant un contracte directe, segons ha precisat Isabel
Pardo, directora general de Explotación y Construcción de ADIF.
Paral·lelament es redactarà un projecte per integrar el traçat en l’entorn amb
l’objectiu de garantir el compliment de la declaració d’impacte ambiental
previst en la posada en marxa del Corredor del Mediterrani, que segons es
preveu entrarà en servei en els pròxims mesos. Aquest projecte, la redacció del
qual es traurà a licitació pública el mes de juny, també ha de servir per salvar
l’efecte barrera, creant nous punts de pas en el traçat, afavorint la
permeabilitat, la recuperació de la cota 0 i la integració en el paisatge, tal com
han argumentat des del Ministeri.
Per a redactar aquest projecte es crearan grups de treball entre els serveis
tècnics del Ministeri i cadascun dels ajuntaments. Amb aquests grups es pretén
tenir en compte el criteri i necessitats dels municipis afectats, així com estudiar
mesures provisionals a aplicar un cop desmantellada la via i mentre no s’executi
el projecte d’integració amb l’entorn. Tot i que no s’ha precisat el termini, la
redacció d’aquest estudi es podria perllongar un any.
La unió dels quatre alcaldes, la seva preocupació i insistència per aconseguir el
desmantellament de la infraestructura ferroviària ha estat clau per arrencar
aquest primer compromís. La propera fita serà que aquests grups de treball
proposats pel Ministeri es constitueixin el més aviat possible.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

CiU-PdeCat i ERC presenten el nou pacte de Govern a Vilanova i la Geltrú

Notícia següent

Arrenca el canvi de punts de llum del carrer Ramon i Cajal

Notícies relacionades