Dimarts, 28 de maig de 2024
És notícia

Salou aposta per un tramvia urbà integrat i sense catenàries

Avatar photo
L’Ajuntament de Salou no s’oposa a la implementació del tramvia, però demanen eliminar les catenàries previstes

Amb els vots de Sumem per Salou-PSC, ERC i Ara Pacte Local, el darrer plenari de Salou va aprovar les al·legacions al projecte nou tren-tramvia del Camp de Tarragona, que demanen revisar-lo obrint un procés de diàleg per tal d’arribar a una proposta de consens que atengui els interessos de la localitat.

L’Ajuntament de Salou no s’oposa a la implementació del tramvia, però demanen eliminar les catenàries previstes, les quals, des del punt de vista del consistori salouenc, “constitueixen una barrera física amb un elevat impacte visual paisatgístic” a més dels efectes adversos significatius sobre el Medi Ambient.

Salou defensa la implantació d’un tramvia modern i inclusiu, integrat en la trama urbana que no representi una barrera arquitectònica, sobretot per a aquelles persones amb dificultats de mobilitat.

Les al·legacions, aprovades sense els vots de PP i VOX, també plantejen redactar un pla especial urbanístic del sistema tramviari supramunicipal i que compti amb la “participació dels ajuntaments afectats”. Les modificacions “substancials” introduïdes en l’estudi informatiu aprovades per la Generalitat comporten una redefinició del traçat aprovat.

El consistori salouenc, a banda de sol·licitar a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat que s’estimin les al·legacions, espera que s’obri una “via de diàleg” per poder consensuar un tramvia compatible amb interessos de Salou. També demana al govern català que es tingui en compte i estudiï les propostes aportades per Salou.

L’alcalde Pere Granados entén que un pla especial urbanístic hauria permès contemplar la integració del sistema tramviari en el medi urbà.

Salou, d’altra banda, insta a la Generalitat a fer efectiu el compromís adquirit per finançar la urbanització de l’Eix Cívic, amb l’objectiu de reconvertir en un boulevard urbà l’àrea desocupada pel desmuntatge de l’antiga via de tren. Aquest acord, formalitzat mitjançant un conveni bilateral el 2013, preveu un desemborsament per part de la Generalitat de Catalunya de 9,5 milions d’euros.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Crespín assisteix a la presa de possessió del nou Cap Superior de la Policia a Catalunya

Notícia següent

Altafulla enceta aquest dimecres els actes del 8M

Notícies relacionades