Reus té iniciades el 93,5% de les accions del Pla d'Acció Municipal 2023-2027

El 44,5% del PAM està executat i l'eix que millor avança és el d'accés a l'habitatge amb un 63,6%

23 de juliol de 2025 a les 13:40h
Actualitzat: 23 de juliol de 2025 a les 16:57h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El govern municipal de Reus ha retret comptes aquest dimecres, 23 de juliol, del desplegament del Pla d’Acció Municipal (PAM) 2023-2027. Ho ha fet des de Mas Iglesias amb la nova promoció de 132 habitatges de lloguer assequible com a teló de fons, un dels projectes clau en matèria d’habitatge del mandat.

L’alcaldessa, Sandra Guaita, acompanyada dels tinents d’alcaldessa Noemí Llauradó i Daniel Rubio, així com de la regidora de Bon Govern, Montserrat Flores, i la resta del seu equip, ha assegurat que “des del primer dia tenim projecte i estem treballant per transformar Reus, posant a les persones al centre i apostant per la innovació, el coneixement i la sostenibilitat”.

Segons les dades presentades, el 93,5% de les accions incloses en el PAM -379 de 405- ja estan iniciades, i un 44,5% ja s’han executat. A finals d’any farà dos anys de l’aprovació del document.

Per eixos, l’execució se situa en el 47% a l’àmbit de les persones, el 48% en creixement econòmic i innovació, i el 38,5% en ciutat verda i sostenible. En àmbits específics, destaquen els percentatges d’accions executades en accés a l’habitatge (63,6%), coneixement i innovació (60,9%) i drets socials (57,6%).

Entre les actuacions destacades, més enllà de la promoció de Mas Iglesias, el govern ha posat en relleu la compra d’habitatges a través del nou protocol de tempteig i retracte, la redacció del projecte per a la futura escola bressol l’Ametller i el reconeixement de Reus per part de l’OMS com a Ciutat Amiga de les Persones Grans.

equip de govern reus

També s’ha remarcat la consolidació del Hub Foodtech & Nutrition, l’impuls de noves incubadores tecnològiques i la projecció exterior de la ciutat amb la marca Vermut de Reus. En clau verda, destaca el projecte RENATUReus, l’impuls d’energies renovables i els avenços en mobilitat sostenible com la pacificació del carrer Ample i les noves estacions de tren i autobusos.

El govern defensa que manté un “full de ruta ferm” i que la ciutat “va en la direcció prevista”, tot i admetre que caldrà intensificar l’execució per assolir els objectius marcats pel 2027.

Sobre l'autor
Sergio Lahoz foto
Sergio Lahoz Dorante
Veure biografia
El més llegit