L’Agència Reus Promoció ha tornat a ser present al Fòrum Gastronòmic de Barcelona, el saló de referència per al sector de la gastronomia, l’hostaleria i el foodservice, que se celebra al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. L’edició d’enguany —la més gran de la seva història— reuneix més de 400 empreses expositores, un 10% més que el 2024, i compta amb la participació dels xefs amb tres estrelles Michelin de Catalunya, així com del cuiner Ferran Adrià.
El certamen arriba aquest any en un moment especialment significatiu, coincidint amb la nominació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, i reivindica la Nova Cuina Catalana com un moviment de prestigi internacional.
L’estand de Reus: vermut, avellanes i oli amb denominació d’origen
Reus Promoció hi participa amb un estand propi dedicat a la marca Vermut de Reus, on es poden tastar i conèixer les varietats de Miró, Iris, Yzaguirre, Rofes, Cori, Olave, Fot-li i Or del Camp. L’espai també inclou la presència de les dues denominacions d’origen protegides (DOP) de la ciutat: la DOP Avellana de Reus i la DOP Siurana, a més del millor Pa de Pagès IGP 2025.
Segons la regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, la participació en aquest esdeveniment “permet donar a conèixer la Ruta del Vermut i la marca turística GaudíReus davant un públic expert i professional”, consolidant Reus “com a capital del vermut i referent gastronòmic del país”.
“El Fòrum Gastronòmic és molt més que un congrés; és una plataforma de negoci i de creativitat que connecta talent, producte i innovació, i que projecta al món la força del sector gastronòmic català”, ha subratllat Llauradó.
Tres dies de degustacions, tallers i cuina d’autor
Durant els tres dies del saló —del 3 al 5 de novembre—, el públic pot gaudir d’una àmplia varietat de tallers, demostracions i conferències impartides per xefs de renom internacional, que aporten una visió innovadora i inspiradora sobre les noves tendències culinàries.
El Fòrum esdevé així un espai de trobada entre professionals, productors i creadors, on tradició i avantguarda conviuen en una mateixa experiència gastronòmica.
Reus, estratègia de promoció i projecció internacional
La participació en el Fòrum Gastronòmic s’integra dins del pla d’actuacions de Reus Promoció per al 2025, alineat amb el Pla Estratègic de ciutat i el Pla d’Actuació Municipal.
L’objectiu, segons ha explicat Llauradó, és “reforçar el posicionament de Reus com a capital del vermut” i continuar projectant la marca “Vermut de Reus” entre professionals, cuiners i prescriptors del sector gastronòmic, tant a escala nacional com internacional.
Amb aquesta acció, Reus consolida la seva presència en el mapa gastronòmic català i reafirma el seu paper com a ciutat amb identitat pròpia, tradició, innovació i gust per les coses ben fetes.
