Port Tarragona envia un Project Cargo de 260 tones

Avatar photo
L’operativa es va realitzar en menys de 4 hores en el moll de Castella

El moll de Castella del Port de Tarragona va ser ahir dijous l’escenari de la càrrega de dos  mòduls de 125 i 135 tones cadascun. Es tractava d’un càrrega de Project Cargo amb un  condensador construït al polígon Francolí que va ser estibada per Euroports amb la  col·laboració de DSV amb destinació Bèlgica.

En una delicada i precisa operativa que va durar menys de 4 hores, l’empresa Euroports en  col·laboració de DSV va carregar la delicada càrrega al vaixell. En total es van col·locar dins de l’embarcació 6 elements que sumaven un total de 270.100 kg amb un volum de 803  m3

El vaixell encarregat de dur aquesta complexa càrrega fins al seu destí final, el port d’Anvers  a Bèlgica, era el Treville. Es tracta d’una embarcació construïda l’any 2018 i que navega  sota bandera neerlandesa. Compta amb una eslora de 90 metres, una mànega de 15 i un  arqueig brut de 3.415 GT. 

Aquesta càrrega posa en valor el Port de Tarragona com a porta de sortida de mercaderies  d’alt valor afegit construïdes al territori. El Port de Tarragona compta amb una gran capacitat  per gestionar una àmplia gamma de càrregues, des de productes manufacturats fins a  productes agroalimentaris, sent peça clau en el paisatge logístic i industrial del territori. 

Unes instal·lacions idònies  

El Port de Tarragona compta amb unes condicions idònies per aquest tipus de tràfics, amb  grans esplanades a l’aire lliure que faciliten l’embarcament directe des del moll, així com  àmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada.  

A més amés, el Camp de Tarragona compta amb unes condicions meteorològiques que  permeten el treball en exteriors durant tot l’any i una important indústria auxiliar de  Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud  d’Europa.  

El Port Tarragona té àrees operacionals amb una disponibilitat de 280.000 m2, rampes RO RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de  subministrament d’aquests tipus projectes. 

El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l’atracada de vaixells especials  preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de  càrrega conteneritzada.  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Desmantellen un punt de venda de droga en una associació cannàbica de Figueres

Notícia següent

S’organitza el grup Psicoeducatiu de pares i mares del Vendrell

Notícies relacionades