Universal està buscant una ubicació per ampliar els seus parcs temàtics dedicats al mític Super Mario Bros i tots els rumors apunten a la possibilitat que s’instal·li a Tarragona, concretament al ressort de PortAventura World.
Es tractaria del tercer parc temàtic d’aquestes característiques que inaugura Universal, que ja compta amb un parc a Osaka, al Japó; i un altre a Orlando, als Estats Units. Ara estan buscant ubicació per a un tercer parc a Europa, i PortAventura podria ser l’opció escollida.
Els motius són diversos, però un dels primordials és que Universal podria estar interessada a tornar a ser el màxim accionista del parc, que està a la venda des del setembre del 2023. Si Universal torna a ser el màxim accionista com molts rumors han indicat en els últims mesos —ja ho va ser entre 1998 i 2004—, l’arribada de Super Mario Bros al ressort no tindria oposició i podria convertir-se en una nova zona temàtica del parc que se sumaria a les ja existents: Sésamo Aventura, Far West, Xina, Mèxic, la Mediterrània i la Polinèsia.
Un altre dels senyals que indiquen l’interès d’Universal en portar el nou parc de Mario Bros a Espanya és que ja ha començat a patentar al nostre país algunes de les atraccions ja existents a Osaka i Orlando. A més, aquesta pròxima temporada, el 2025, PortAventura celebra els 30 anys des de la seva obertura, i l’anunci d’una ampliació amb l’arribada de Super Mario Bros seria l’empenta que el parc necessita per tornar a atraure visitants després d’uns anys en què el seu creixement s’ha estancat.
De moment, però, tot són rumors que no han estat confirmats ni per Universal ni per Port Aventura, des d’on s’han centrat a qualificar-ho tot com “rumors” i a recordar que Investindustrial i KKK, els grups propietaris del parc, han posat el parc a la venda i busquen compradors.